امسال 25 هزار شغل در خوزستان ایجاد شده است


امسال 25 هزار شغل در خوزستان ایجاد شده است

اهواز- استاندار خوزستان گفت: سال گذشته ٢٢ هزار شغل در خوزستان ایجاد شد در حالی که امسال تاکنون از ایجاد ٢۵ هزار شغل در استان عبور کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان ظهر امروز سه شنبه در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ظرفیت خوزستان ایجاب می‌کند که نمایشگاه‌های مختلف فصلی، تجاری و… داشته باشد؛ بنابراین باید کارگروهی برای ساماندهی نمایشگاه در اهواز تشکیل شود.

وی بر استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها در ایجاد مراودات تاکید کرد و گفت: در نمایشگاه‌ها باید مراودات لازم انجام شوند تا اثرگذاری لازم در بحث صادرات صورت بگیرد و تولید به بازار هدف پیوند داده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در تولید ارزش افزوده و ثروت بیان کرد: بخش خصوصی در تولید ثروت و ارزش افزوده نقش بسزایی دارد و از این رو اهمیت بسیاری دارد که باید از آن حمایت شود.

وی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش افزوده عنوان کرد: باید نسبت به تکمیل زنجیره محصولات صادراتی از مرزهای خوزستان کار شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت هدفمندی تولید در راستای ارتقای صادرات استان افزود: تولید باید هدفمند انجام شود چرا که اگر می‌خواهیم محصولاتمان صادر شود باید استانداردهای لازم را رعایت کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ویژگی‌های بازار داخلی برای استفاده مردم ادامه داد: بازار داخلی باید استانداردهای لازم را برای استفاده مردم داشته باشند؛ همچنین پیوند بازارهای داخلی و خارجی برقرار شود.

خلیلیان اظهار کرد: ظرفیت صنایع پایین دستی در این استان وجود دارد که باید این موضوع را به فرصتی برای بخش‌های مختلف تبدیل کرد.

وی افزود: با استفاده از صنایعی که می‌توانند ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر نیز زنجیره تولید و ارزش افزوده را توسط بخش خصوصی و حمایت دولت تکمیل کنند می‌توان تولید و اشتغال بیشتری را برای خوزستان فراهم کرد.

خلیلیان بیان کرد: نرخ رشد اقتصادی خوزستان از ۲.۸ دهم درصد به بالای ۵.۹ دهم درصد رسیده و بیش از دو برابر شده است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال خوزستان در ۵ ماه اخیر گفت: اشتغال استان در ۵ ماهه اخیر از کل اشتغالی که سال گذشته ایجاد شده عبور کرده است.

استاندار خوزستان به میزان اشتغالزایی در ۵ ماه اخیر اشاره و اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ٢٢ هزار در استان شغل ایجاد شده در حالی که اکنون از ایجاد ٢۵ هزار شغل در خوزستان عبور کرده‌ایم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...