کاروان سلامت و نیکوکاری به منطقه مشایخ شهرستان کیار اعزام شد


کاروان سلامت و نیکوکاری به منطقه مشایخ شهرستان کیار اعزام شد

کیار- کاروان سلامت و نیکوکاری به منطقه کم برخوردار روستای معدن در بخش مشایخ شهرستان کیار اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مثنوی سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در این رابطه گفت: جعیت هلال احمر استان با توجه به اهداف انسان دوستانه خود در قالب کاروان سلامت و نیکوکاری به همراه گروه جهادی اقدام به ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی در روستاهای محروم دهستان مشایخ به خصوص روستای معدن کرد.

وی افزود: کمک و توسعه به رشد جمعیت و تشویق به فرزند آوری و جوان سازی جمعیت یکی از وظایف مسئولان و نهادها است، که جمعیت هلال احمر همواره در این راستا پیشگام بوده است.

مثنوی گفت: این کاروان سلامت و نیکوکاری با همکاری شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، دامپزشکی، گروه جهادی حضرت رقیه (س) و دهیاری روستا برگزار شده بود.

وی ادامه داد: در قالب این کاروان خدمت گیرندگان توسط پزشک عمومی شبکه بهداشت و درمان ویزیت شدند و دارو ها نیز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت؛ همچنین متقاضیان توسط دندان پزشک معاینه شده و خدمات دندان پزشکی رایگان دریافت کردند.

وی با تاکید بر فراگیری آموزش های امدادی اضافه کرد: در این برنامه با استفاده از مربیان مجرب جمعیت هلال احمر، آموزش کمک های اولیه و مخاطرات به شرکت کنندگان داده شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انجام خدمات غربالگری فشارخون، اندازه گیری اکسیژن خون، توزیع ماسک و خدمات مشاوره ای از جمله خدمات این کاروان به مردم منطقه مشایخ شهرستان کیار بود.

مثنوی افزود: تیم حمایت روانی سحر هم در این کاروان حضور داشت، که ضمن انجام بازی و سرگرمی برای کودکان، کودکان آسیب دیده را شناسایی کرده و به روانشناس ارجاع دادند.

وی ادامه داد: در قلب طرح مهربانی مهر نیز پک های آموزشی و لوازم التحریر بین کودکان نیاز مند توزیع شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین اعضای این جمعیت از اهداف برگزاری طرح کاروان سلامت جمعیت هلال احمر است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بلند شدن ناگهانی عروس ایرانی از سر سفره عقد ! / بله نگفت زد زیر میز یا ... !