37 درصد از ارزش افزوده اقتصاد استان زنجان مربوط به صنعت است


37 درصد از ارزش افزوده اقتصاد استان زنجان مربوط به صنعت است

زنجان-استاندار زنجان با بیان اینکه ۳۷ درصد از ارزش افزوده اقتصاد استان مربوط به صنعت است، گفت: سهم بخش کشاورزی و خدمات به ترتیب ۱۵ و ۱۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر سه شنبه در مراسم آغاز به کار ۳۶۰ نفر از کارکنان جدید یک شرکت تولید کننده ترانس در زنجان، با حضور وزیر کشور در زنجان، از رفع تعلیق و راه اندازی صندوق پژوهش و نوآروی برای حمایت از صنایع دانش بنیان در استان زنجان خبر داد و گفت: از طریق این صندوق قرار است تسهیلات دراز مدت با سود صفر به فعالیت‌های دانش بنیان پرداخت شود.

وی با بین اینکه برای تشکیل این صندوق ۱۳ شرکت از صنایع بزرگ استان مشارکت کردند، ابراز داشت: تلاش ما حرکت در جهت تحقق سرمایه گذاری‌های سیستماتیک در استان است.

استاندار زنجان از تدوین و بروزآوری اطلس سرمایه گذاری این استان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این اطلس سرمایه گذاری شامل معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌های استان و همچنین اولویت‌های مورد نظر در سرمایه گذاری ها در مناطق مختلف است.

افشارچی تاکید کرد: مجموعه این اقدامات ما را در رسیدن به هدف گذاری رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی کمک کند.

وی افزود: شرکت تولید کننده ترانس پیشانی صنعت استان زنجان است و این مجموعه با ظرفیت‌هایی قابل توجهی که دارد باید به سمت تنوع محصولات گام بردارد.

استاندار زنجان یاد آورشد: ۳۷ درصد از ارزش افزوده اقتصاد استان مربوط به صنعت است و سهم بخش کشاورزی ۱۵ درصد، سهم بخش خدمات ۱۰ درصد و مابقی نیز مربوط به حوزه‌های دیگری مثل مسکن است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیین اختتامیه پنجمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در زنجان