همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی و دانشگاه خلیج فارس توسعه می‌یابد


همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی و دانشگاه خلیج فارس توسعه می‌یابد

به گزارش شانا، احمد باهوش در نشستی که با حضور محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر و جمعی از مسئولان دو مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: رسالت بزرگ ما تولید حداکثری گاز و محصولات جانبی، خدمت به اقتصاد و شکوفایی کشور است و در این مسیر...

به گزارش شانا، احمد باهوش در نشستی که با حضور محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر و جمعی از مسئولان دو مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: رسالت بزرگ ما تولید حداکثری گاز و محصولات جانبی، خدمت به اقتصاد و شکوفایی کشور است و در این مسیر مهم تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر استفاده کنیم.

وی افزود: دانشگاه خلیج فارس می‌تواند در حوزه آموزش حرفه‌ای قبل و حین آغاز فعالیت نیروهای تازه استخدام مجتمع گاز پارس جنوبی همکاری سازنده داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: اساتید باتجربه دانشگاه خلیج فارس با ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و مجتمع گاز پارس جنوبی، در حوزه تحصیلات تکمیلی پروژه‌ها و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و بررسی چالش‌های صنعت، برای بهبود شرایط می‌توانند گام‌های موثر و سازنده‌ای بردارند.

باهوش تصریح کرد: امید داریم این نشست‌ها سرآغازی برای همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز مهم آموزشی باشد و باید از ظرفیت‌های همکاری مشترک به بهترین شکل بهره گرفت.

همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی و دانشگاه خلیج فارس توسعه می‌یابد

عباس صیادی، رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی هم در ادامه این نشست بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون چهار پروژه مهم با دانشگاه خلیج فارس در مرحله اجرا دارد.

وی گفت: دو پروژه در حوزه پسماند و حوزه آلایندگی پساب و دو پروژه دیگر نیز در حوزه برق و هوشمندسازی با دانشگاه خلیج فارس در مراحل تدوین و پایه‌گذاری است.

رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: دانشگاه خلج فارس توانایی انجام و همکاری مواردی مانند ساخت قطعات و تجهیزات، تعمیر و بازطراحی‌کوره‌ها، مطالعات و مشکلات کمپرسورهای رفت و برگشتی پالایشگاه چهارم نیز دارد و اکنون در حال تدوین این پروژه‌ها هستیم.

محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر هم در سخنانی تاکید کرد: دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر ظرفیت و نیروی بالقوه بسیار خوبی برای فعالیت و همکاری مشترک با مجتمع گاز پارس جنوبی دارد.

وی در ادامه به توانایی انجام اقدام‌های شاخص دانشگاه خلیج فارس در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: انجام آموزش‌های لازم به‌صورت کاربردی برای کارکنان، ایجاد فرصت‌های تحقیقاتی برای اساتید و هیئت‌های علمی دانشگاه و پیاده‌سازی پروژه‌های مهم صنعتی در مجتمع گاز پارس جنوبی می‌تواند سطح گسترش همکاری‌ها را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر گفت: این دانشگاه در حوزه‌های محیط زیستی، آلایندگی‌های هوا، خاک و دریا برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده و این موارد از اولویت‌های مهم این دانشگاه در پارس جنوبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا