رساندن بومگردی هرمزگان به جایگاه یک صنعت، دور از دسترس نیست


رساندن بومگردی هرمزگان به جایگاه یک صنعت، دور از دسترس نیست

بندرعباس - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: رساندن بومگردی هرمزگان به جایگاه یک صنعت، دور از دسترس نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، نرگس غلامپور در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری هرمزگان که با دستور کار بررسی مسائل و مشکلات روستایی ساحلی هدف گردشگری برگزار شد اظهار داشت: مناطق بوم گردی و روستایی هرمزگان با بهره مندی از انواع اقلیم های ساحلی، صحرایی و کوهستانی مجموعه کم نظیر و بسیار جذاب را در خود جای داده که می توان از آن برای رونق اقتصادی منطقه و کسب منفعت مردم بهره برد.

وی اضافه کرد: اما به طور کلی هنوز بومگردی در هرمزگان به جایگاهی نرسیده است که بتوان حتی منافعش را بیشتر از آسیب هایش دانست چه رسد به اینکه بتوان به آن به عنوان یک صنعت سودآور نگاه کرد.

وی عدم فراهم بودن بسترهای اولیه گردشگری و بومگردی در مناطق جذاب طبیعی بویژه در روستاهای هدف گردشگری هرمزگان یکی از دلایل مهمی است که باعث شده بومگردی برای مردم منطقه منفعت چندانی نداشته باشد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان تصریح کرد: فاز اول برنامه ما در سال جاری و نیمه اول سال آینده برگزاری ۱۷ رویداد در ۴۴ روستا، راه اندازی ۵ اقامتگاه و تور ویژه بوم گردی با محوریت دهیاری های روستاهای هدف و پیگیری رفع مسائل و مشکلات زیرساختی روستاهای هدف گردشگری استان هرمزگان است تا بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که در آینده ای نه چندان دور بومگردی هرمزگان را به جایگاه یک صنعت نزدیک کنیم و این مهم دور از دسترس نیست.

غلامپور، مشکل قطعی آب در برخی روستاها، طرح های هادی نیمه کاره و یا اجرا نشده و همچنین پروسه های طولانی و پر چالش اخذ مجوزها و واگذاری زمین به طرح های بومگردی را از عمده مسائل توسعه بومگردی در روستاهای هدف برشمرد و خاطر نشان کرد: رونق بومگردی در هرمزگان فقط با همراهی دلسوزانه و بسیجی وار کلیه دستگاه های اجرایی استان قابل انجام است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم/ بازگشایی نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خانگی دربندرعباس