مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفتی شامل همه جامعه پیرامونی شود


مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفتی شامل همه جامعه پیرامونی شود

بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های مختلف نفت و گاز و پتروشیمی باید در موضوع مسئولیت های اجتماعی به همه جامعه پیرامونی در سطح استان یاری برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان گناوه با تاکید بر اینکه آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین موضوعات است اظهار داشت: تربیت انسان اصلی‌ترین و ریشه‌ای‌ترین امر در پیشرفت مادی و معنوی هر جامعه است که این مأموریت را معلمین و مربیان تحقق می‌بخشند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که مسؤولیت مدیریت این امر را بر عهده دارند زمینه و ساز کار آماده کردن فضای مطلوب آموزش‌وپرورش را باید انجام دهند چرا که تعلیم و تربیت در یک فضای مخصوص رشد اتفاق می‌افتد.

جمیری با اشاره به نقش مهم شورای آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش‌وپرورش امری است که همگان باید در آن دخالت داشته باشند به‌تنهایی از این وزارتخانه کاری بر نمی‌آید؛ هم‌افزایی همه‌ی مدیران را می‌طلبد که در همین راستا شورای آموزش و پرورش شکل گرفته است.

وی گفت: فلسفه شکل‌گیری شورای آمورش‌و پرورش این است که مسائل آموزش و پرورش به‌ویژه در حوزه زیرساختی در این نشست گفته و برای آن تدبیری اندیشه شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای آموزش‌وپرورش باید مسأله محور باشد یادآور شد: باید از نخبگان این حوزه دعوت شود و با هم‌افزایی مشکلات را برطرف کرد.

وی با اشاره به نقش اولیا در این شورا اظهار کرد: اولیا می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند که امر آموزش و پرورش به نحو بهتری اجرا شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی پیرامون تأمین مسکن فرهنگیان ابراز کرد: تکریم معلم اگر در جامعه‌ای محقق شود آن جامعه می‌تواند امید به آینده و پیشرفت داشته باشد و اگر معلمین و مربیان در جامعه ضعیف واقع شوند امیدی به آینده این جامعه نمی‌شود داشت.

جمیری با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های مختلف نفت و گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد: معتقدیم که این شرکت‌ها باید به همه جامعه پیرامونی در سطح استان کمک و یاری برسانند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این ارتباط با همت استاندار بوشهر، همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های انجام شده، امسال برای اولین بار قریب به ۴ تا ۵ برابر قبل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، پرداخت و پیگیری شده تا عملیاتی شود.

وی گفت: برای اولین‌بار ۱,۳۷۰ میلیارد تومان از اعتبار نفت و گاز در باب مسؤولیت اجتماعی اختصاص داده شده است در حالی که در سال‌های گذشته این مقدار ناچیزی بود و همان هم عملیاتی نمی‌شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با اشاره به اختصاص سهمی از این مبلغ به آموزش و پرورش گفت: آموزش‌وپرورش با عنوان موضوع مهم، سهم مناسبی باید از این مبلغ باید داشته باشد.

وی اظهار داشت: توسعه هنرستان‌ها یکی از موضوعات مهم است برای مثال در همین بحث اشتغال ما تکنسین و کسانی که دانش‌آموخته فنی‌وحرفه‌ای باشند کم داریم در حالی که بیشترین نیرویی که فضای کسب‌وکار و صنعت نیاز دارد نیروهای فنی‌وحرفه‌ای هستند از همین رو توسعه هنرستان‌ها باید در صدر موضوعات قرار گیرد.

جمیری در خصوص رتبه‌بندی معلمان تأکید کرد: اصل رتبه‌بندی کیفیت‌بخشی به آموزش‌وپرورش بود و جایگاه افرادی که به این ارتقا کمک می‌کنند بالاتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!