استقرار و خدمت‌رسانی 50 موکب استان مرکزی در عراق


استقرار و خدمت‌رسانی 50 موکب استان مرکزی در عراق

اراک - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۵۰ موکب استان مرکزی در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و مسیر پیاده روی اربعین در عراق مستقر شده‌اند و مشغول خدمت رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عباسی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موکب‌های استان مرکزی در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی، نقاط مرزی کشور و برخی از شهرهای عراق فعال هستند و این مجاهدت هیأتهای مذهبی استان در ایام اربعین ستودنی است.

وی ادامه داد: ۵۰ موکب استان مرکزی در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و مسیر پیاده روی اربعین در کشور عراق مستقر شده‌اند و مشغول خدمت رسانی هستند. همچنین ۲ موکب استان نیز به همت فعالان فرهنگی استان در شهر مهران و پایانه مرزی این شهر برپاست و از زائران اربعین میزبانی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از مسیر پرتردد در ایام اربعین است، گفت: ۲۰ موکب در شهرستانهای مختلف استان فعال شده‌اند و امکانات اسکان و پذیرایی و خدمات فرهنگی تبلیغی را در مسیر حرکت کاروانهای اربعین ارائه می‌دهند.

عباسی بیان کرد: هیأتهای مذهبی استان مرکزی علاوه بر خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، برنامه ریزی و اقدامات لازم را برای برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین در مساجد و حسینیه‌های سراسر استان را انجام داده‌اند و این مراسم نیز تا پایان ماه صفر به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: ۲۰ مسیر در استان مرکزی برای راهپیمایی عزاداران حسینی در روز اربعین مشخص شده است که برنامه ریزی و اجرای این مراسم مردمی نیز توسط هیأتهای مذهبی و فعالان فرهنگی انجام م شود و سازمانها و نهادهای دیگر نقش حمایتی و پشتیبانی از این حرکت خودجوش مردمی را به عهده خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با دعوت از مردم استان مرکزی برای شرکت در راهپیمایی با شکوه اربعین، افزود: راهپیمایی اربعین حسینی در اراک ساعت ۸ صبح از میدان فراهان آغاز می‌شود و با اقامه نماز ظهر و قرائت زیارت اربعین در امامزاده محمد عابد پایان می‌پذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین