وزیر جهاد کشاورزی محصول عناب خراسان جنوبی را حمایت کند


وزیر جهاد کشاورزی محصول عناب خراسان جنوبی را حمایت کند

خسروی گفت: وزیر سابق جهاد کشادرزی طی سفر به خراسان جنوبی بر تبلیغ و معرفی محصول عناب قول حمایت و مساعد داد لذا اکنون که وزیر جابجا شده نباید وعده وزیر به لحاظ اداری از بین برود بلکه باید دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان جنوبی، حسین خسروی‌اسفزار امروز (17 شهریور) در آیین شکرگذاری برداشت عناب که در روستای سیوجان (قطب تولید این محصول) برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین (ع) ذلت را نپذیرفت و هیهات من الذله را به ما آموخت و سیاست دولت سیزدهم با همین درس امام حسین (ع)، استفاده از ظرفیت داخلی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محصول استراتژیک عناب در خراسان جنوبی، افزود: یکی از پتانسیل های مهم در خراسان جنوبی همین محصول عُناب است و باید از این ظرفیت داخلی بیشترین بهره را برد.

خسروی با اشاره به مراسم شکرگذاری محصول عناب در سال های گذشته گفت: مراسم شکرگذاری را همانند سال های گذشته پرشور ادامه داده و از دست ندهید چراکه شکرگزاری جزو اعتقادات و فرهنگ دینی ما است.

وی تصریح کرد: عناب محصول کم آب بر و مهم با توجه به کم آبی استان است و وزیر سابق جهاد کشاورزی در سفر به خراسان جنوبی به کشت و توسعه محصولات کم آب بر تاکید کردند.

وی در ادامه خواستار استفاده و مطالعه بیشتر بر روی محصول عناب استان توسط دانشکده کشاورزی بیرجند، جهاد دانشگاهی و دانشگاه بیرجند شد و افزود: مراکز تحقیقاتی باید روی این محصول کار کرده و ایده ها را تبدیل به ثروت کنند‌.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای معرفی عناب استان خراسان جنوبی باید بیشتر کار کنیم، «خاوازی» وزیر سابق جهاد کشادرزی طی سفر به خراسان جنوبی بر تبلیغ و معرفی این محصول حتی با تولید فیلم تاکید کرد و قول مساعد برای حمایت داد لذا هم اکنون که وزیر جابجا شده نباید وعده وزیر به لحاظ اداری از بین برود بلکه باید دنبال شود.

وی تصریح کرد: همچنین تذکر به وزیر جهاد کشاورزی برای خرید زرشک، دام مازاد و عناب صورت گرفته است که خوشبختانه نامه‌ای پیرو خرید محصول مازاد عناب به دست ما رسیده است.

وی در ادامه خواستار همکاری رسانه‌ ملی و خبرگزاری ها برای معرفی عناب شد و افزود: در بحث صنایع تبدیلی و ارزش افزوده عناب نباید کوتاهی کنیم، مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای اسفند ماه سال گذشته در بحث قانون صدور تسهیل مجوز کسب و کارها داشت و دولت اردیبهشت ماه سال جاری این قانون را ابلاغ کرده است.

پایان پیام/575

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پشم و پنبه به‌جای گوشت! / پای تقلب به دیگ‌های آش و حلیم هم باز شد