تأمین 16 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران حسینی


تأمین 16 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران حسینی

شلمچه- معاون اول رئیس جمهور از تأمین ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار در دو نوبت در راستای رفع کمبودهای در کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر دزفولی عصر امروز پنجشنبه ضمن بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: حجم زوار تناسبی با ظرفیت‌های کشور همسایه ندارد هرچند هم تلاش‌هایی می‌کند تا امکانات فراهم کند اما امکانات آن جوابگو این وضعیت نیست.

وی افزود: کشور ایران در مرزهای مختلف در حال کمک به کشور عراق است و مذاکراتی با نخست وزیر عراق صورت گرفته و نتیجه آن این است که مشکلاتی که آن سوی مرز باعث مشکل و طولانی شدن روند تردد زائران می‌شود از جمله کاهش زمان کنترل پاسپورت سرعت یافته و موارد حل شده است.

مخبر با اشاره به حضور استاندار خوزستان در عراق برای رفع مشکلات پیش آمده گفت: خلیلیان در حال گرفتن مجوز برای گذر اتوبوس‌ها برای سرویس دهی در کشور عراق شده و در زمینه تأمین آب هم مشکل بوده که قرار است آب به آن سوی مرز منتقل شود.

مخبر از تأمین ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس برای تأمین تردد زوار خبر داد و اظهار کرد: ۸ هزار اتوبوس تهیه شده بود که هشت هزار کسری وجود داشت که به دو روش مشکل رفع شد.

وی افزود: سه هزار دستگاه اتوبوس از ارگان‌ها تأمین شده که این روزها عازم مرزها می‌شوند و روش دیگری کمک گرفتن از مردم برای جابه‌جایی زوار است.

معاون اول رئیس جمهور بر نقش مردم برای کنترل شرایط و سپری کردن اربعین بدون مشکل تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بنا بر فتوی مراجع مهلت اربعین بیشتر شده، مردم باید زمان را در نظر بگیرند و افراد برای حضور در عراق توقف کوتاه داشته باشند.

وی توضیح داد: چون یکی از مشکلات پیش رو حجم زوار در زمان بازگشت است که باید مدیریت زمان در مرزها انجام شود.

مخبر گفت: دولت در حد توان اعم از مذاکرات با کشور عراق، رفع سهمیه بندی مرزها، افزایش ظرفیت پروازها و تأمین آب اقداماتی انجام داده اما مردم باید همکاری بکنند.

این مقام مسئول از مردم خواست شب‌ها تردد کنند تا مشکلات کاهش یابد.

معاون اول رئیس جمهور در رابطه با هزینه کرایه دریافتی از زوار در خاک عراق گفت: برای بحث تردد در عراق هم مذاکره شده اما کشور عراق قوانین خود را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ وحید موسویان بنام متهم