دانشجویان با بینش سیاسی و اجتماعی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند


دانشجویان با بینش سیاسی و اجتماعی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند

اردبیل- مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: دانشجویان استان اردبیل با شرکت در طرح «حامیم» با بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جدید سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه طرح «حامیم» در اردوگاه انصارالحسین سرعین اظهار کرد: ۲۵۰ نفر از دانشجویان استان در قالب این طرح با مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روز آشنایی پیدا کرده و در این حوزه به توانمندی مطلوب دست پیدا کردند.

وی تصریح کرد: بعد از ۲ سال وقفه در آموزش حضوری، دانشجویان استان به چنین طرحی برای همفکری و همزیستی شایسته در کنار هم و گفت‌و گو و مباحثه در باب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور نیاز داشتند که قطعاً این برنامه‌ها در طول سال تحصیلی نیز ادامه پیدا می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: ما امروز برای تقویت بنیان‌های فکری و معرفتی دانشجویان و شکل‌گیری شخصیت کنش‌گر و پژوهشگر در بین نسل جوان و نوجوان نیازمند به برگزاری چنین طرح‌ها و نشست‌هایی هستیم تا در قالب این برنامه‌ها به ارتقای معرفت و بینش دانشجویان کمک کنیم.

حجت‌الاسلام حسنی افزود: در سطح کشور این طرح در ۴۰ مرکز دانشگاهی برگزار شد و بیش از ۱۵ هزار دانشجو مشارکت فعالی را داشتند که در استان اردبیل نیز ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان با مسائل مهم و ارزشمند سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آشنایی بیشتری پیدا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشجویان امروز بیش از هر زمان دیگر به محیط‌های مباحثه، مناظره و مجادله‌های علمی نیاز دارند تا زمینه رشد و بالندگی فکری و اندیشه‌های سازنده آنها فراهم آید.

حجت‌الاسلام حسنی اضافه کرد: قطعاً با برگزاری طرح «حامیم» در اردبیل، دانشجویان استان با بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نو و تحول‌یافته سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که امیدواریم در سال تحصیلی جدید برکات معنوی بیشتری را در فضاهای علمی و دانشگاهی شاهد باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: دانشگاه بهترین بستر و فضای ارتقای بینش و افکار اندیشمندانه است و همه از توسعه و تقویت چنین فضاهایی حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رایزن کشاورزی در سفارتخانه‌ها ایجاد می‌شود