صدای قدم های عاشقان طنین انداز شد/کهگیلویه وبویراحمد مهیای اربعین


صدای قدم های عاشقان طنین انداز شد/کهگیلویه وبویراحمد مهیای اربعین

یاسوج_ صدای قدم‌های عاشقان حسینی در دور ترین و محروم‌ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد نیز طنین انداز شده تا قلب‌ها در مسیر کربلای عشق آرام بگیرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها_ پژمان امیدی: اینجا کهگیلویه و بویراحمد است، سرزمینی که شور و شعور تمام ایستادگی‌هایش رنگ و بوی کربلا می‌دهد و مردمان حماسه ساز دفاع مقدس، می‌روند تا در مکتب حسینی درسی دیگر بیاموزند.

قصه این روزهای این استان، روایتگر پا گذاشتن در مسیر عشق و وصال یار آن سوی مرز هاست.

فرقی نمی‌کند، کوچک باشند یا بزرگ، پیر باشند یا جوان، مردمان این حوالی یک به یک دل در گرو دیدار حسین (ع) دارند تا این بار نیز غوغای لبیک یا حسین فراتر از هر مرزی، شنیده شده و تاریخ بار دیگر یک مظلومیت انسان ساز را به نظاره بنشیند.

اربعین است و هوای حسین که فصل و تاریخ نمی‌شناسد، بیش از گذشته در سر غوغا و در دل بغض می‌کارد، حتی اگر جاماندگان این راه دلشان را راهی کربلای معلی کنند.

صدای قدم های عاشقان طنین انداز شد/کهگیلویه وبویراحمد مهیای اربعین

در راستای این پیاده روی بزرگ، کهگیلویه و بویراحمد نیز مهیای سفر می‌شود و یک تاریخ می‌رود تا تجدید پیمانش را هرچه بهتر روایت کند.

حضور ۱٠٠ هزار نفر از کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آماده سازی موکب‌های استان، گفت: پیش بینی حضور ۱٠٠ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پیاده روی اربعین را داریم.

سید علی احمد زاده افزود: دستگاه‌های استانی همکاری و هماهنگی لازم برای پوشش خدماتی مطلوب به زائران در بخش‌های مختلف را داشته باشند.

وی بر تجهیز موکب ها به سیستم‌های خنک کننده تاکید کرد و گفت: تجهیز موکب ها به کولر در دست اقدام است.

صدای قدم های عاشقان طنین انداز شد/کهگیلویه وبویراحمد مهیای اربعین

در همین راستا جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ موکب استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مسیر زائرین، پایانه‌های مرزی و کشور عراق فعال می‌شود.

علی فتح الهی افزود: پروانه خدمات رسانی فرامرزی برای ۱۹ موکب استان در کشور عراق صادر شد که ۱۳ موکب بین کربلا تا نجف، چهار موکب در مرز شلمچه و یک موکب در بصره مستقر خواهند شد.

وی افزود: استقرار موکب دیگر نیز عملیاتی و در کنار هر موکب یک بخش حمایت سلامت با همکاری علوم پزشکی یاسوج و جمعیت هلال احمر استان مستقر می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: وسایل سرمایشی، خودروهای سردخانه دار جهت نگهداری مواد غذایی، خودرو حمل زباله و آمبولانس نیازمندی‌های موکب‌های استان در کشور عراق هستند.

الهی گفت: برای هر موکب، ۲۵ نفر نیرو در مدیریت اجرایی شامل نیروهای فنی، هیئت امنا، سلامت، روحانی و پزشک فعال هستند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: همچنین در سطح استان ۱۷ موکب جهت خدمات رسانی در مسیر عبور زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شد.

الهی با تاکید بر ضرورت تجهیز، گفت: آب معدنی، یخ، کولر، یخچال، ظروف یکبار مصرف و مواد غذایی از مهمترین نیازهای موکب ها برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

صدای قدم های عاشقان طنین انداز شد/کهگیلویه وبویراحمد مهیای اربعین

وی با اشاره به جانمایی موکب‌های درون استانی، افزود: چهار موکب در مرز شلمچه، پنج موکب در شهرستان گچساران، چهار موکب در شهرستان بویراحمد، دو موکب در شهرستان باشت، یک موکب در شهرستان کهگیلویه و یک موکب در شهرستان چرام مستقر می‌شود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شعب ۲ بانک عامل در استان، از ۱۲ شهریور ماه آماده ارائه ارز اربعین به زائران حسینی شده است.

منصور دانش آموز افزود: طبق بخشنامه بانک مرکزی، زائران اربعین با کارت ملی می‌توانند ۱۰۰ دلار یا ۱۵۰ هزار دینار عراقی به قیمت توافقی ارز دریافت کنند.

صدای قدم های عاشقان طنین انداز شد/کهگیلویه وبویراحمد مهیای اربعین

وی با بیان اینکه این اقدام برای خدمت به زائران ۱۸ سال به بالا انجام می‌شود، گفت: بانک ملی شعبه مرکزی در یاسوج و بانک ملت در شهرهای دهدشت، دوگنبدان و یاسوج آماده فروش ارز است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت نیز گفت: با همکاری بین استانی، موکب «شهدای مدافع حرم» در مرز شلمچه فعال شد.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: با اقدامات انجام شده موکب «شهدای مدافع حرم» از ۱۵ تا ۳۰ شهریور به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران اربعین حسینی خواهد بود.

نصیر الاسلامی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در قالب موکب «شهدای مدافع حرم» در مرز شلمچه به خدمات دهی به زائران در ایام اربعین حسینی می‌پردازد.

وی ابراز داشت: سی هزار بطری آب معدنی جهت توزیع بین زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه تهیه شده است.

نصیر الاسلامی گفت: اسکان، توزیع شربت و آب معدنی، پذیرایی و خدمات بهداشتی و فرهنگی از جمله اقدامات این اداره کل در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مردمان حسینی کهگیلویه و بویراحمد قدم به قدم راه کربلا در پیش گرفته‌اند تا نگاهی از دریای بیکران عشق و شور حسینی نصیب دل‌های بی‌قرارشان شود و بی شک این روایت عاشقانه تا انتهای تاریخ استوار خواهد ماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403