آن سوی مرزها هیچ امکاناتی نیست/ مردم مراجعه نکنند


آن سوی مرزها هیچ امکاناتی نیست/ مردم مراجعه نکنند

اهواز - استاندار خوزستان گفت: زائران به سمت مرزهای شلمچه و چذابه حرکت نکنند چرا که در آن سوی مرزها هیچ امکاناتی برای زائران ایرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار خوزستان در جریان بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: تا زمانی که سازوکار لازم در خاک عراق برای انتقال زائران فراهم نشود، مرزهای شلمچه و چذابه بسته خواهند ماند.

خلیلیان با اشاره به عبور بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه در روز گذشته گفت: مرز عراق به هیچ عنوان ساختار و امکاناتی که بتواند چنین جمعیتی را مدیریت کند، ندارد.

خلیلیان با اشاره به دمای بالای هوا در خوزستان گفت: آن طرف مرز هیچکس نیست که زائران را ساماندهی کند.

استاندار خوزستان افزود: دیروز ۴۰ دستگاه اتوبوس را به آن سمت مرز شلمچه بردیم و زواری که خارج شده بودند به بصره منتقل کردیم.

خلیلیان در خصوص وضعیت افرادی که آن طرف مرز چذابه گرفتار شده بودند، گفت: حدود ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زائران از مرز به سمت العماره اعزام شد اما الان دیگر گنجایشی برای زائران جدید نیست.

وی افزود: مسیرهایی که از اهواز و سایرشهرها به این مرز منتهی می‌شوند نیز بسته است.

استاندار خوزستان با تاکید بر نبود امکانات در مرز عراق از همه هموطنان خواست به هیچ وجه به سمت چذابه و شلمچه حرکت نکنند.

خلیلیان گفت: در بیابان‌های عراق بعد از مرز وقتی که زائران از کشور خارج می‌شوند سرگردان می‌شوند و هیچکس امکاناتی در دسترس نیست.

استاندار خوزستان افزود: امکانات و خودرو در خاک عراق برای انتقال این حجم از زائران وجود ندارد و با توجه به اینکه ستاد مرکزی هم مرزها را بسته اعلام کرد، مرزهای شلمچه و چذابه هم بسته است و هموطنان از حرکت به سمت این دو مرز خودداری کنند.

وی در خصوص وضعیت افرادی که در پایانه‌های مرزی منتظر باز شدن مرز هستند گفت: خوشبختانه در سمت مرزهای خودمان مواکب حضور دارند، دستگاه‌های دولتی هستند و زائران تغذیه و آب دریافت می‌کنند و امکانات و سرویس‌های بهداشتی در اختیار آن‌ها است.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد، در مرزهای خودمان امنیت برقرار است و جای نگرانی نیست ما تلاش می‌کنیم زائرانی را که از گیت‌های خروجی کشور به سمت عراق رفتند به شهرهای داخلی عراق منتقل کنیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیش از پنج هزار نفر از شهدای خوزستان ورزشکار بودند