کشتی های ساخت ایران بهتر از چین است/ثبت سفارشات خارجی اولویت است


کشتی های ساخت ایران بهتر از چین است/ثبت سفارشات خارجی اولویت است

بندرعباس - مدیرعامل کشتی سازی گفت: کیفیت کشتی های ساخت ایران بهتر از کشتی های چینی است. به لحاظ هزینه و زمان با کره ای ها رقابت می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان ضربی در نشست خبری که در سالن جلسات کشتی سازی برگزار شد، با بیان اینکه کشتی سازی فراساحل یه شرکت دولتی است و باید بر اساس سیاست های دولتی انجام وظیفه کند، بیان داشت: از ابتدای امسال ۴۶ فروند انواع شناورهای تجاری، تفریحی و نفتی برای انجام تعمیرات اساسی در کشتی سازی مستقر در هرمزگان پذیرش شده اند. که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۹ درصد رشد داشته است.

ضربی در تشریح نوع شناورهای تعمیری در مجتمع کشتی سازی عنوان کرد: تعداد ۱۴ فروند مربوط به شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما، ۱۸ فروند شناور متوسط و ۱۴ فروند شناور کوچک بوده که در این مجتمع حضور یافته اند. کار تعمیرات تعدادی از این شناورها به اتمام رسیده است و آماده حضور در خطوط حمل و نقلی قرار دارند.

مدیرعامل این شرکت کشتی سازی در هرمزگان ابرازداشت: اواخر مرداد ماه سال جاری شناور تفریحی سانی از نوع کروز جهت تعمیرات و آماده سازی برای حضور در جام جهانی قطر وارد درای داک شد؛ این شناور با طول ۱۷۲ متر، عرض ۲۳ متر و آبخور ۵.۸ متر بزرگترین شناور کروز موجود در کشور است.

ضربی ابراز داشت: جذب شناورها برای ساخت و تعمیرات باعث شده تا تناژ عملکردی این مجتمع در پنج ماهه امسال از هشت هزار و ۳۹۱ تُن به ۱۳ هزار تن با رشد ۵۵ درصدی برسد.

او تصریح کرد: تناژ عملکردی مجتمع کشتی سازی در گروه طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما در پنج ماهه امسال با ۵۳ درصد رشد از پنج هزار و ۷۵۴ تن به هشت هزار و ۸۳۶ تن، شناورهای متوسط با رشد ۷۶ درصدی از یکهزار و ۶۷۰ تن به ۲ هزار و ۹۴۰ تن و شناورهای کوچک با رشد ۲۶ درصدی از ۹۶۷ تن به یکهزار و ۲۲۴ تن دست یابند.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۸۱ فروند شناور برای تعمیرات وارد این مجتمع کشتی سازی شدند که از این تعداد ۱۱ فروند برای نوسازی بود که کار چهار فروند آن انجام و تحویل داده شد، پنج فروند در دست اجرا بوده و ۲ فروند نیز متوقف شده است.

مدیرعامل این شرکت ایرانی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که سه اصل کیفیت، هزینه و زمان مورد توجه مشتریان و سفارش دهندگان ساخت شناور است، آیا کشتی سازی در ایران می تواند با سایر رقبای خارجی در این زمینه رقابت کند، بیان داشت: در موضوع کیفیت ساخت، کشتی های ساخت ایران بهتر از کشتی های ساخت چین است هم به لحاظ نقشه و آلیاژ به کار رفته هم به لحاظ کارآیی مد نظر مشتریان. مطمئن باشید به لحاط کیفیت با کشتی سازی های کره ای در رقابت هستیم. متاسفانه برخی از شرکت های داخلی کشتیرانی حتی برای تعمیرات به چین می روند که هم مدت زمان انتظار بیشتری دارند و هم کیفیت تعمیرات و حتی ساخت آنها پایین تر از شرکت های کشتی سازی ایران است

وی خاطرنشان کرد: در گذشته در زمان ساخت و تحویل کشتی در موعد مقرر مشکلاتی وجود داشت. ولی امروز به جرات می توانیم بگوییم در زمان متعهد هستیم و در قراردادها با اطمینان به خودمان در صورت تاخیر جریمه و خسارت قید می کنیم. دو کشتی 40 هزار تنی که مراحل نهایی قرارداد ساخت آنها در حال انجام است در مدت زمان 24 ماهه تعهد کرده ایم و اگر این تعهد به تعویق بیفتد خسارت و جریمه پرداخت خواهیم کرد.

به گفته ضربی، قیمت ساخت کشتی در کشور برای مشتریان داخلی و حتی خارجی مقرون به صرفه است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان