دستاوردهای دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان منتقل شود


دستاوردهای دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان منتقل شود

بیرجند-معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: دستاوردهای عظیم معنوی دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی زمزم، ظهر شنبه در کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: دلیر مردی، از خودگذشتگی و جهادی عمل کردن از مهم‌ترین پیام‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین در دستور کار مدیران و همه تلاشگران به نظام و انقلاب قرار گیرد.

زمزم ادامه‌داد: یکی از اساسی‌ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی ترویج و تبیین فرهنگ اصیل دفاع مقدس و با بهره‌گیری از زبان هنر است تا بخشی از رشادت‌ها و جوان مردی‌های آن دوران به نسل جدید انتقال یابد.

غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای فاخر بوده که بسیاری از ارزش‌های آن ناشناخته مانده است.

وی با بیان اینکه دستاوردها و پیشرفت‌های کنونی حاصل خون هزاران شهید و جانفشانی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: با توجه به ماندگاری و اثربخشی زبان هنر، نیاز است از ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس از طریق هنر ترویج شود.

فلاحی خواستار کیفیت بخشی برنامه‌های فرهنگی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های حوزه دفاع مقدس شد و اظهار کرد: چاپ کتب دفاع مقدس و دیگر برنامه‌های و جشنواره‌های مرتبط با این مهم باید توسط کارشناسان ارزیابی شود.

گفتنی است اعضای حاضر در جلسه برنامه‌های فرهنگی و هنری پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس را تشریح کردند که برگزاری نمایشگاه هنری دفاع مقدس، اکران فیلم‌های دفاع مقدس، برگزاری مسابقات کتابخوانی و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


شیمیل ها چه افرادی هستند؟