کوتاهی در پرداخت تسهیلات به عشایر غیرقابل توجیه است


کوتاهی در پرداخت تسهیلات به عشایر غیرقابل توجیه است

کرمان - استاندار کرمان کوتاهی در پرداخت تسهیلات به عشایر را غیرقابل پذیرش و توجیه دانست و اظهار کرد: باید پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این قشر ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فداکار ظهر شنبه در جلسه شورای عشایری استان کرمان اظهار کرد: عشایر قشری مؤثر در اقتصاد کشور، با بهره وری بالا اما کم توقع هستند.

وی از روستاییان و عشایر به عنوان کانون اصلی خودکفایی کشور نام برد و افزود: دولت در زمینه تقویت زیرساخت‌های روستایی و امور عشایر اهتمام جدی دارد.

فداکار گفت: به منظور حمایت از این قشر تسهیلات خوبی با درصد سود پایین در حوزه اشتغال به روستاییان و عشایر ارائه می‌شود.

استاندار کرمان کوتاهی در پرداخت تسهیلات به عشایر را غیرقابل پذیرش و توجیه دانست و اظهار کرد: باید پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این قشر ادامه داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی عشایر برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت اقتصاد ملی استفاده کرد.

فداکار همچنین با تاکید بر لزوم مشارکت عشایر در حراست از سطح مراتع و جنگل‌ها افزود: باید در این زمینه با افزایش آگاهی در جهت فرهنگ سازی هر چه بیشتر گام برداریم.

استاندار کرمان همچنین ارتقا سطح سواد و مهارت در جامعه عشایری را مورد تاکید قرار داد و گفت: همچنین بخش‌های فرهنگی و مذهبی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات مناسب به شهرستان‌های عشایر نشین استان کرمان اظهار کرد: باید بخش گردشگری این حوزه هم فعال شود.

فداکار در مورد معادنی که در جوار مناطق عشایری قرار دارند، گفت: چنانچه مشکلی در این زمینه وجود دارد اطلاع دهید تا پیگیری های لازم انجام شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟