نظارت بهداشتی بر موکب‌های کرمانشاه انجام می‌شود


نظارت بهداشتی بر موکب‌های کرمانشاه انجام می‌شود

کرمانشاه- مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: نظارت بهداشتی بر موکب‌های کرمانشاه انجام می‌شود.

امیر کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بخش نظارت‌های بهداشتی در حوزه اماکن و مراکز بین راهی مانند مجتمع‌های بین راهی همکاران بهداشت محیط به شکل تیم‌های متشکل از بهداشت شهرداری، اصناف، صنعت، معدن و تجارت و افرادی که در پایانه‌ها فعالیت می‌کنند بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: با وجود آن‌که از حدود سه ماه قبل پیگیری مسائل بهداشتی انجام شده اما باز مشکلاتی مانند تأمین آب آشامیدنی، انتقال زباله و سایر موارد در رستوران‌های بین راهی وجود دارد که تعدادی نیز پلمپ و برخی با تشکیل پرونده مورد پیگیری هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: مشکلات زیرساختی و کمبود اعتبارات در برخی از مسائل بهداشت محیط وجود دارد که در حیطه اختیارات سایر ادارات است و باید بر اساس دستورالعمل‌ها اقدامات لازم انجام شود.

کرمی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ موکب شناسایی شده و در جلسات از طریق عتبات عالیات اعلام شده که با شماره همراه صاحبان موکب و محل استقرار مناسب تعیین شده است، برای استقرار مکان هر موکب نیز مصوبات مخصوص ابلاغ شده است.

وی با اشاره به وضعیت موکب‌ها بیان کرد: بعضی از مواکب توسط ارگان‌ها مستقر شده‌اند و جمعیت زیادی از آن استفاده می‌کنند بازرسان بهداشتی هر نیم ساعت یک بار شرایط تمام موکب‌ها را بررسی می‌کنند و آموزش‌ها و تذکرات لازم را به آنها می‌دهند، تیم بهداشتی وظیفه آموزش و تذکر و نوشتن لیست افراد متخلف و تحویل دادن آن به سازمان عتبات عالیات را دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه عنوان کرد: در عراق شرایط از نظر برخی از امکانات رفاهی به شکل پایدار نبوده و زائرین توجه کنند برای سفر خود برنامه‌ریزی داشته و ملزومات مورد نیاز خود را تهیه و به همراه خود داشته باشند دمای هوای عراق بسیار بالا بوده و مسائلی همچون گرمازدگی را به وجود می‌آورد که افراد برای عدم گرمازدگی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


شیمیل ها چه افرادی هستند؟