میزان جوجه ریزی در خراسان جنوبی افزایش یافته است


میزان جوجه ریزی در خراسان جنوبی افزایش یافته است

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی نسبت به گذشته بهتر شده و به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار قطعه رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری ظهر یکشنبه در کمیسیون تنظیم بازار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در حوزه تنظیم بازار در یک ماه گذشته داشتیم، تأمین اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی بود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه محرم بی‌دغدغه‌ای را در حوزه تأمین گوشت، برنج و مرغ مورد نیاز هیئت‌های مذهبی داشتیم، بیان کرد: از سهمیه گوشت در نظر گرفته شده برای هیئت‌ها ۱۳ تن گوشت اضافه داریم.

جعفری با اشاره به اینکه از سهمیه برنج در نظر گرفته شده برای هیئت‌ها نیز مازاد مانده است، گفت: البته در دهه آخر ماه صفر نیز بی شک هیئت‌ها به اقلام خوراکی برای پذیرایی از عزاداران نیاز خواهند داشت و این مورد نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای نیاز موکب ها در ایام اربعین و سفر عتبات نیز ۳۵ تن برنج و ۵۰ تن آرد در نظر گرفته‌ایم و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در زمینه میزان جوجه‌ریزی در استان بیان کرد: میزان جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی نسبت به گذشته بهتر شده به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار قطعه رسیده است.

جعفری با تأکید بر اینکه در زمینه قیمت گوشت مرغ در خراسان جنوبی برای تثبیت بازار تلاش فراوان کرده‌ایم، اظهار کرد: این در حالی است که قیمت گوشت مرغ در برخی نقاط کشور افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در برخی از شهرستان‌های خراسان جنوبی چون قاین تقاضا برای ایجاد مراکز عرضه مستقیم گوشت مرغ وجود دارد.

علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: تنها یک قلم افزایش اجاره بها موجب شده که هزینه‌های نانوایی‌ها به شدت افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش هزینه کارگری در واحدهای صنفی نانوایی یادآور شد: این افزایش هزینه‌ها موجب شده که برخی از نانوایی‌ها یک شیفت خود را تعطیل کنند.

فرماندار بیرجند یادآور شد: اجرای طرح جامع نانوایی‌ها باید ابلاغ شود و گرنه هم مردم و هم نانوایی‌ها ناراضی خواهند شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ استایل بازیگر چادری بچه مهندس را در استانبول مشاهده کنید!