مجتمع آبرسانی 200 روستای غرب مازندران تعریف شده است


تنکابن - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: در قالب برنامه چشم انداز...
تنکابن - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: در قالب برنامه چشم انداز توسعه، مجتمع آبرسانی برای تامین آب شرب شهرها و ۲۰۰ روستای غرب استان تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم یخکشی یکشنبه شب در نشست شورای اداری استان که به میزبانی تنکابن برگزار شد، تأمین و توزیع آب شرب را یکی از مهمترین موضوعات شهرستان تنکابن برشمرد و افزود: در برنامه چشم انداز ۱۴۲۵ برای تأمین و توزیع آب شرب در قالب مجتمع آبرسانی به شهرستان غرب مازندران و ۲۰۰ روستای پایین دست پروژه‌هایی تعریف کردیم.

وی افزود: برای اجرای این پروژه بودجه اختصاص یافته و قرارداد با پیمانکار هم منعقد شده است و تأمین آب از رودخانه‌های دوهزار و سه هزار و سدی که در نشتارود احداث می‌شود، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی خرم آباد در دست اجراست و تا پایان سال جاری مشکل آب مردم این منطقه حل می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه مهار آب‌های سطحی هم در دست اجراست.

این مسئول درباره سد ازارود هم گفت: مطالعات فاز یک آن انجام شده و در مرحله اخذ مجوز از محیط زیست قرار دارد.

یخکشی اضافه کرد: احداث سد در دوهزار و سه هزار هم در مرحله مطالعه قرار داشته و برای تأمین آب کشاورزی در تنکابن هم سردهنه های مدرن کشاورزی در دست ساخت قرار دارد.

وی با اشاره به پرتعداد بودن رودخانه‌های غرب مازندران، اظهار داشت: این رودخانه با بروز سیل دچار آسیب می‌شوند که در حال حاضر حدود ۸ پیمانکار مشغول زدن دیواره حفاظتی و ساماندهی رودخانه در تنکابن مشغول به کار هستند.

یخکشی درباره طرح گردشگری رودخانه‌ها هم بیان کرد: رودخانه‌ها از منظر گردشگری بسیار حائز اهمیت بوده و به همین منظور تفاهم نامه‌ای با شهرداری‌ها امضا کردیم و طرح گردشگری رودخانه چشمه کیله تنکابن به منظور استفاده از فضای پیرامونی رودخانه در دست بررسی است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته