توجه به عدم استفاده از ظروف پلاستیکی توسط موکب‌داران کرمانشاهی


توجه به عدم استفاده از ظروف پلاستیکی توسط موکب‌داران کرمانشاهی

کرمانشاه- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: موکب‌داران تا جایی که امکان دارد به عدم استفاده از ظروف پلاستیکی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احد جلیلیان ظهر دوشنبه در دیدار با موکب‌داران زوار اربعین در مسیر راه کربلا استان کرمانشاه بر لزوم حفظ محیط زیست و مدیریت پسماندها به ویژه پسماندهای پلاستیکی تأکید و اظهار کرد: زباله‌های پلاستیکی تجزیه ناپذیرند و با توجه به اینکه می‌توانند مدت زمان طولانی در طبیعت ماندگار شوند موجب انواع آلودگی‌های زیست محیطی می‌شوند.

وی افزود: از زائرین اربعین حسینی (ع) تقاضا می‌شود از ظروف پلاستیکی کمتر استفاده و به جای آن از ظروف چندبار مصرف و سازگار با محیط زیست استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و انتظار می‌رود که زائران اربعین از رها کردن زباله در محیط زیست خودداری کرده تا طبیعت سالم و عاری از زباله داشته باشیم.

جلیلیان از توزیع کیسه‌های زباله تجزیه‌پذیر در بین موکب‌های زوار اربعین خبر داد و گفت: این اقدام در راستای توسعه و ترویج فرهنگ محیط زیست در بین مردم انجام می‌شود و امید است زائران به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پایان از زائران اربعین تقاضا کرد که با همراه داشتن کیسه‌های پلاستیکی موجود در منازل خود در طول سفر با جمع‌آوری داوطلبانه پسماندهای رها شده در بخشی از مسیر یا معابر علاوه بر ثواب عزاداری مراسم اربعین از ثواب نذر زیست محیطی نیز بهره‌مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان