همه چیز درباره تخفیف بیمه ثالث و بدنه با بیمه بازار


ماشین داشتن یکی از اصول داشتن رفاه و راحتی در زندگی شهری است. با ماشین می‌توانیم خیلی راحت‌تر و ارزان‌تر در شهر تردد کنیم. علاوه بر آن می‌توانیم برای سفرهای دور و نزدیک از طریق جاده‌ها برنامه‌ریزی کنیم. بیمه بازار، اولین ارائه دهنده خدمات آنلاین...

ماشین داشتن یکی از اصول داشتن رفاه و راحتی در زندگی شهری است. با ماشین می‌توانیم خیلی راحت‌تر و ارزان‌تر در شهر تردد کنیم. علاوه بر آن می‌توانیم برای سفرهای دور و نزدیک از طریق جاده‌ها برنامه‌ریزی کنیم. بیمه بازار، اولین ارائه دهنده خدمات آنلاین خرید، تمدید و مقایسه قیمت انواع بیمه بدنه، شخص ثالث و …. در ایران در ادامه مطلب، مطالب مهمی که باید در باره بیمه های ماشین بدانید را به شما ارائه میکند.

همه چیز درباره تخفیف بیمه ثالث و بدنه با بیمه بازار

اما هر رفاهی هزینه‌ای دارد که باید پرداخت شود. خودرو نیاز به رسیدگی دارد چرا که از جمله دارایی‌های گران‌قیمتی است که می‌تواند مستهلک شود.

اما فاجعه فقط مربوط به استهلاک ماشین نیست. لذت رانندگی و ویراژ دادن در خیابان و جاده‌ها این پتانسیل را دارد تا با یک لحظه غفلت تبدیل به پشیمانی و ضررهای غیرقابل جبران شود.

نمی‌توان مانع از وقوع حوادث شد. چون احتمال وقوع همیشه و همواره برای همه آدم‌ها وجود دارد. بهترین راه ممکن این است که خودمان را برای عواقب بعد از حوادث احتمالی آماده کنیم. شاید با بیمه کردن خودرو نتوانیم شرایط را به قبل بازگردانیم اما می‌توانیم از شدت سختی آن کم کنیم.

تهیه دو بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه برای دارندگان خودرو ضروری و واجب است. بیمه شخص ثالث به ما کمک می‌کند تا خسارت وارد شده به فردی دیگر که در تصادف آسیب‌دیده را جبران کنیم. در کنار آن، با خریدن بیمه بدنه می‌توانیم خیال خودمان را بابت خسارتی که به ماشین وارد شده و هزینه تعمیرات پس از آن راحت کنیم.

اگرچه، خرید هر دوی این بیمه‌نامه‌ها به نظر منطقی و عقلانی می‌رسد اما در نظر گرفتن هزینه تهیه هر دوی آنها ممکن است صاحب خودرو را از تهیه آنها منصرف کند.

بیمه ثالث و هزینه‌های آن

در روزگاری که هزینه‌های زندگی روز به روز در حال افزایش است؛ تهیه بیمه ممکن است هزینه‌ای اضافی و غیر ضروری محسوب شود. اما اگر قبول کنیم که این هزینه برای حفاظت از آینده‌ است؛ دیگر چندان غیرضروری به نظر نمی‌آید. کما اینکه راه برای کم کردن میزان هزینه خرید بیمه زیاد است. کافی است آنها را بدانیم و در مواقع خرید به کار ببندیم.

بیمه ثالث، تنها بیمه اجباری در ایران است که نخریدنش برای صاحب ماشین عواقب سنگینی دارد. این بیمه پرفروش‌ترین در ایران است و سهم بزرگی در صنعت بیمه دارد.

یکی از مزیت‌های این بیمه اجباری، در کنار جبران حوادث، تخصیص تخفیف به رانندگان قانون‌مداری است که در طول یک سال از بیمه ثالث‌شان استفاده نکرده‌باشند. برای محاسبه بیمه شخص ثالث علاوه بر تخفیف سال‌های عدم خسارت باید از روش‌های دیگری که می‌تواند بر ارزان‌تر خریدن بیمه ثالث کمک می‌کند آگاهی کامل داشته‌باشیم.

فرض کنید در یک سال گذشته هیچ تصادفی نداشته‌‌ایم یا اگر هم تصادفی بوده ما به عنوان مقصر نقشی در آن نداشتیم. در نتیجه نیازی نبوده تا از بیمه شخص ثالث‌مان استفاده کنیم. بر اساس همین موضوع، می‌توانیم هنگام خرید دوباره بیمه از ۵ درصد تخفیف عدم خسارت استفاده کنیم. به همین ترتیب، با افزایش تعداد این سال‌ها به میزان تخفیف هم افزوده می‌شود. مثلا برای دو سال عدم خسارت، ۱۰ درصد، برای سه سال ۱۵ درصد، برای جهار سال ۲۰ درصد تخفیف عدم خسارت تعلق می‌گیرد.

نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بدهیم این است که بر اساس قانون جدید، بعد از فروش ماشین، می‌توانیم تخفیف‌های عدم خسارت‌مان را به بیمه‌نامه ماشین جدید انتقال بدهیم. تا قبل از این قانون، فرد فروشنده، بعد از فروختن خودرو می‌بایست این تخفیف‌ها را به صاحب جدید ماشین انتقال بدهد. در نتیجه فرد دیگری می‌توانست از تخفیف سال‌ها قانون‌مداری ما استفاده کند.

در قانون جدیدی که از سال ۱۴۰۰ اعمال شد؛ انجام این کار ممنوع و فردی که صاحب تخفیف سال‌های عدم خسارت است می‌تواند آن را به خودروی جدید یا یکی از اعضای درجه یک خانواده‌اش انتقال بدهد. بیمه دانا مرکزی یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است که علاوه بر ارائه خدمات صدور آنلاین بیمه، این امکان را دارد تا تخفیف‌ها را حین خرید محاسبه و وارد کنید.

داستان تخفیف‌های بیمه بدنه

بیمه بدنه بر خلاف ثالث، حق بیمه مشخصی ندارد و برای استعلام بیمه بدنه خودرو باید عوامل متعددی را در نظر گرفت.

نوع خودرو و سال ساخت آن از مهم‌ترین عواملی هستند که در تعیین قیمت بیمه تاثیرگذار است. علاوه بر آن، تصمیم برای تهیه پوشش اصلی یا اضافی می‌تواند بر بیشتر یا کمتر شدن حق بیمه اثر بگذارد.

اما در کنار تمامی اینها، فرصت استفاده تخفیف برای رانندگانی وجود دارد که مثل بیمه ثالث، در طول یک سالی که بیمه داشتند از آن استفاده نکرده باشند. تخفیف‌های بیمه بدنه هم مثل پوشش‌های آن به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم‌بندی می‌شود.

تخفیف‌های اصلی شامل موارد زیر است:

تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر کیلومتر: سه ماه بعد از ترخیص ماشین از کارخانه شرکت‌های بیمه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف برای این دست خودروها در نظر می‌گیرند.

تخفیف نقدی: اگر هنگام تهیه بیمه بدنه تمامی هزینه‌های آن را به صورت یکجا بپردازیم می‌توانیم از ۱۰ درصد تخفیف استفاده کنیم.

تخفیف‌های فرعی بیمه بدنه شامل موارد زیر می‌شود:

تخفیف ارزش خودرو: با توجه به قیمت اعلامی، برخی از خودروها در گروه خاصی از تخفیف‌های بیمه بدنه قرار می‌گیرند.

تخفیفهای گروهی: اگر سازمان‌ها و شرکت‌ها برای کارکنان خود به صورت یک‌جا بیمه بدنه بخرند می‌توانند از تخفیف مربوط به آن استفاده کنند.

تخفیف خودروهای وارداتی: نام دیگرش تخفیف خودروی با کیفیت است. (خودروهای تولید چین مجوز استفاده از این تخفیف را ندارند.) هر شرکت بیمه‌ای برای این دسته از خودروها تخفیف‌های متفاوتی در نظر می‌گیرند اما معمولا بین ۱۰ تا ۴۰ درصد متغیر است.

تخفیف منطقه آزاد: ماشین‌هایی که در مناطق آزاد استفاده می‌شوند معمولا پلاک ملی ندارند.در نتیجه فقط از سوی شرکت‌های بیمه‌ای که در این مناطق کار می‌کنند بیمه می‌شوند. این شرکت‌ها بیمه بدنه‌شان را با تخفیف ارائه می‌دهند که عموما معاف از مالیات است. بیمه حافظ و بیمه ایران معین از جمله شرکت‌هایی هستند که مجوز فعالیت در مناطق آزاد را دارند و می‌توانند برای خودروهای این منطقه بیمه‌بدنه صادر کنند.

تخفیف مربوط به طرح‌های تشویقی یا مناسبتی: گاهی‌اوقات شرکت‌های بیمه تصمیم می‌گیرند به خاطر اعیاد یا مناسبت‌های خاص، طرح‌های بیمه بدنه‌شان را با تخفیف ارائه بدهند. این میزان تخفیف در هر شرکت متفاوت است و سقف خاصی ندارد.

تخفیف بیمه بدنه برای دارندگان بیمه عمر: دارندگان بیمه عمر اگر بیمه بدنه‌شان را از همان شرکت بیمه تهیه کنند؛ می‌توانند از تسهیلات ویژه‌ای بهره ببرند. استفاده از تخفیف‌های ویژه یا خرید بیمه بدنه به صورت قسطی از جمله این تسهیلات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟