تلاش رژیم صهیونیستی برای ارسال گاز به اروپا


تلاش رژیم صهیونیستی برای ارسال گاز به اروپا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش برای ارسال گاز به اروپا و فروش سامانه پدافندی به آلمان خبر داد.

نشریه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد رژیم صهیونیستی به دنبال تقویت سامانه پدافندی آلمان از طریق فروش سامانه ضد موشک‌های بالستیک «پیکان ۳» است؛ همچنانکه تصمیم دارد تا از سال آینده میلادی، جایگزین روسیه برای تأمین گاز اروپا شود.

طبق گزارش جروزالم پست، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در طول یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در برلین با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان گفت: توافق احتمالی آینده در خصوص سامانه پیکان ۳ بایستی با پایبندی کامل ما به امنیت آلمان باشد.

لاپید همچنین تأیید کرد آلمان و رژیم صهیونیستی مذاکراتی را برای خرید این سامانه از سوی برلین به انجام رسانده اند. وی در ادامه افزود: امنیت آلمان و بلکه امنیت کل اروپا و توانایی دموکراسی‌های لیبرال برای دفاع از خود در معرض خطر است و چنین درکی وجود دارد که ما بخشی از این تلاش [برای تأمین امنیت]هستیم و بنابراین بایستی رابطه‌ای نزدیک با دوستان اروپایی مان داشته باشیم و البته آلمان یکی از نزدیک‌ترین دوستان ما در اروپاست.

لاپید همچنین گفت: ما این موضوع را با دولت آلمان به شکل روزانه و ازجمله، در همین امروز نیز مطرح کردیم.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز در این ارتباط گفت آلمان با خرید سامانه‌های پدافند هوایی بیشتردر آینده، مسأله دفاعی خود را تقویت می‌کند؛ همچنانکه وی سامانه پیکان ۳ را «پیشنهادی با کارایی بالا» بیان کرد؛ اما از بیان جزئیات در این زمینه خودداری کرد.

از سوی دیگر، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح این رژیم برای تحویل گاز به اروپا از سال آتی میلادی به میزان ۱۰ درصد از گازی که این قاره پیشتر از روسیه دریافت می‌کرد، خبر داد. لاپید گفت: ما قصد داریم بخشی از تلاش‌ها برای جایگزین کردن گاز روسیه در اروپا باشیم. توانایی‌های ما اکنون در حدود ۱۰ درصد از چیزی است که روسیه سال گذشته به اروپا صادر می‌کرد. [اگرچه این کار]یک راه حل نخواهد بود؛ اما [می تواند]بخشی از راه حل باشد.

به نوشته جروزالم پست، در صورتی که آلمان سامانه پیکان ۳ را خریداری کند، پس از خود رژیم صهیونیستی دومین طرفی خواهد بود که چنین سامانه‌ای را داراست. همچنین به نوشته این نشریه، اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان نیز در پی جنگ روسیه و اوکراین، برای خرید این سامانه از خود تمایل نشان داده است. یک منبع در در دولت آلمان نیز به خبرگزاری رویترز اعلام کرده است: بله، برای خرید سامانه پیکان ۳ تصمیم وجود دارد؛ اما چیزی [هنوز]به امضا نرسیده است. سامانه پیکان ۳ برای رهگیری به شیوه‌ای طراحی شده است که بتواند فراتر از جو زمین پرواز کند


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزیر برگزیت: خروج لندن 31 اکتبر اجرایی خواهد شد