هماهنگی نهنگ های قاتل برای شکار گروهی + فیلم


هماهنگی نهنگ های قاتل برای شکار گروهی + فیلم

به گزارش «ساینس الرت»، این فیلم چهار نهنگ قاتل را نشان می‌دهد که یک فک یا خوک آبی Weddell را مورد حمله قرار می‌دهند. این خوک آبی بر روی یک سکوی یخی شناور روی آب پناه گرفته بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نهنگ‌های شکارچی با شنا در...

به گزارش «ساینس الرت»، این فیلم چهار نهنگ قاتل را نشان می‌دهد که یک فک یا خوک آبی Weddell را مورد حمله قرار می‌دهند. این خوک آبی بر روی یک سکوی یخی شناور روی آب پناه گرفته بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نهنگ‌های شکارچی با شنا در کنار یکدیگر شروع می‌کنند و به این ترتیب با امواج موجی می‌سازند که موجب شکسته شدن سکوی یخی به قطعات کوچکتر و آسیب‌پذیری فک می‌شود. موج دومی که نهنگ‌ها می‌سازند موجب می‌شود که فک به درون آب سقوط کند و در آنجا نهنگ‌ها می‌توانند به آن حمله کنند.

وقتی که فک به درون آب افتاد، نهنگ‌ها یک تکنیک شکار دیگر را مورد استفاده قرار دادند؛ ایجاد حباب‌هایی که موجب گیج شدن فک شد و به این ترتیب گرفتن آن را آسان‌تر کرد.

در جهان تنها حدود ۱۰۰ نهنگ قاتل وجود دارد که از این تکنیک شکار پیچیده استفاده می‌کنند. نهنگ‌های قاتل به حملات دقیق و هدفمند معروف هستند. یک گزارش اخیر نشان داد که این حیوانات قادرند با دقتی بی‌نظیر امحا و احشای داخلی کوسه‌های سفید مانند جگر آنها را بیرون بکشند.

یک کارشناس در این خصوص گفته است که این حیوانات شکارچی، احتمالا از قدرت سویابی پژواکی (echolocation) برای تعیین محل چرب‌ترین قسمت‌های بدن طعمه خود استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه لینک کپی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا