راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند نیازمند تخصیص اعتبار


راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند نیازمند تخصیص اعتبار

نهاوند - سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند نیازمند تامین اعتبار است.

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مکان موزه جانمایی و بررسی شد و ساختمان تاریخی صمصام را برای این موضوع انتخاب کردیم و تاکنون بخشی از این ملک تملک شده است، افزود: در دوسه سال اخیر سه دنگ از خانه صمصام تملک شده است وسه دنگ دیگر آن نیز باید توسط مالک به ما واگذار شودتا بتوانیم موزه را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بودجه ای برای تملک سه دنگ دیگر آن اختصاص یافت، افزود: با پیگیری‌های انجام شده اعتباری در سال ۱۴۰۰ برای تملک بنا حدود یک میلیارد اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم کل بنا را تملک و استانداردسازی کنیم و مجدداً موزه تاریخ و فرهنگ را در این محل بنا کنیم و اشیاء را به نهاوند برگردانده و به نمایش عموم بگذاریم.

وی گفت: با این اعتبار یک میلیارد، از سه دنگ باقی مانده یک دنگ ونیم آن را می توانستیم خریداری کنیم اما مالک متاسفانه راضی نشد که مقرر شد در سال جاری برای آن بودجه در نظر گرفته شود که به طور کامل خریداری شود.

احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر به حدود ۵ میلیارد برای خریداری سه دنگ دیگر ملک وتملک آن نیاز است، افزود: با توجه به اینکه مالک هر زمان یک قیمت می دهد وقیمت ها نیز بالا می دهد، خریداری کل ملک حداقل به ۴ الی ۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد که اگر تخصیص داده شود همه ملک را خریداری وموزه را کامل می کنیم.

وی با اشاره به اینکه وسایل موزه تا زمانی که موزه نهاوند تعیین تکلیف شود در مخزن همدان نگهداری می شود، افزود: وسایل موزه به حفاظت خاصی نیاز دارد که در نهاوند چنین جایی نداشتیم وطبق قانون اجبارا در مخزن همدان نگهداری می شود تا وقتی که موزه نهاوند تعیین تکلیف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از پدر و مادر نیلوفر شهیدی/ مهربونی از چشماشون میباره+عکس