خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری در حد نگاری اراضی زراعی را دارد


خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری در حد نگاری اراضی زراعی را دارد

بیرجند-رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری در حد نگاری اراضی زراعی را دارد و تلاش ما برای کسب رتبه اول است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی موحدی راد ظهر سه شنبه در شورای قضائی خراسان جنوبی اظهار کرد: سعی کردیم به جهت اهمیت موضوع در کمیسیون‌های ثبت اسناد از بهترین قضات استفاده می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه‌های متولی حد نگار باید همکاری لازم را با ثبت اسناد و املاک داشته باشند که این موضوع مصوبه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال خراسان جنوبی نیز بوده است.

دادستان بیرجند قاضی ویژه در موضوع حد نگار

موحدی راد با اشاره به اهمیت موضوع حد نگار و سنددار کردن اراضی کشاورزی ادامه‌داد: دادستان مرکز خراسان جنوبی را به عنوان قاضی ویژه در موضوع نظارت بر مسئله حد نگار معرفی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در موضوع حد نگار اراضی زراعی دارای رتبه سوم کشوری هستیم و تلاش ما بر این است که رتبه اول را به دست بیاوریم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان‌کرد: با توجه به گستردگی جغرافیایی خراسان جنوبی در زمینه تخصیص نیرو و اعتبارات باید استان ما به صورت ویژه دیده شود.

موحدی راد با اشاره به مشکلات اقتصادی در خراسان جنوبی گفت: اگر مشکلات اقتصادی مردم خراسان جنوبی در استان‌های دیگر وجود می‌داشت شاید بسیاری از نارضایتی‌ها و ناهنجاری‌ها را شاهد می‌بودیم ولی مردم استان به واسطه ولایتمداری صبورانه تحمل کرده و خواسته‌ای جز خدمتگزاری ندارند.

ابوالفضل داریوش، معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از بیشترین دعاوی در خراسان جنوبی مربوط به دعاوی ثبتی و ملکی است.

تکثر قوانین ثبتی از چالش‌های قضات است

وی با بیان اینکه تعیین جایگاه اسناد رسمی و قوت دادن به آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، بیان کرد: تعدد و تکثر قوانین در موضوع اسناد رسمی یکی از چالش‌هایی است که قضات با آن رو به رو هستند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نیاز به پالایش قوانین ثبتی داریم، گفت: تعدد متولیان اراضی نیز از دیگر مسائلی است که با آن مواجه هستیم که گاه مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

داریوش یادآور شد: باید شرایطی را به وجود بیاوریم که دفاتر اسناد رسمی در همه نقاط کشور و حتی دهستان‌ها و بخش‌ها وجود داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی