دریافت تسهیلات بانکی از سوی واحدهای فرآوری زیتون


دریافت تسهیلات بانکی از سوی واحدهای فرآوری زیتون

زنجان-معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای فرآوری زیتون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قهرمانی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری زنجان برگزار شد، با یادآوری اینکه رکورد تولید زیتون در استان زنجان امسال نسبت به چهار دهه گذشته شکسته شده است، اظهار کرد: امسال طبق برآوردهای انجام گرفته، میزان زیتون تولیدی در استان به ۱۲۰ هزار تن خواهد رسید که این میزان تولید نسبت به چهل سال گذشته رقم بی‌سابقه‌ای است.

وی با یادآوری اینکه در همین راستا برای تولید این میزان زیتون به میزان ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش در قالب اعتبرات شناور با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی ارائه می‌شود، تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، واحدهای فرآوری زیتون در استان زنجان می‌توانند تا سقف ۸۷.۵ میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.

قهرمانی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر اخذ تسهیلات بانکی در حوزه تولید و فرآوری زیتون وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌ها در این مسیر، افزایش میزان صورت حساب مالی از یک میلیارد تومان به ۵ میلیارد تومان است، به همین خاطر با به روزرسانی این رقم، شاهد رفع مشکلات متقاضیان باشیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان همچنین با ابراز تاسف از اینکه به خاطر ناترازی عجیب بانک کشاورزی در کشور، مجبور به استفاده از تسهیلات سایر بانک‌ها هستند، عنوان کرد: با وجود اینکه بعد از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها شاهد افزایش ۴ تا ۶ برابری قیمت‌ها بودیم و در این وضعیت با مشکلات متعددی در تامین نقدینگی بخش کشاورزی مواجه شدیم و ناچار به استفاده از شبکه بانکی دیگری هستیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


اجرای طرح آمران سلامت در زنجان