شور حسینی در مواکب خراسان جنوبی/اینجا خدمت به زائر شبانه روزی است


شور حسینی در مواکب خراسان جنوبی/اینجا خدمت به زائر شبانه روزی است

بیرجند- رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۳۵ موکب استان در شهر کاظمین گفت: موکب ها برای خدمت به زائر ساعت و زمان نمی شناسند.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی جوینده شامگاه سه شنبه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران از کاظمین اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی به واسطه دیانت و علاقمندی به ساحت مقدس اهل بیت (ع) از دیرباز عنایت ویژه‌ای به موضوعات عاشورا و اربعین داشتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این علاقمندی در بخش‌های مختلف تجلی پیدا کرده است، بیان کرد: مردم خراسان جنوبی نسبت به نام امام حسین (ع) تواضع عجیبی دارند.

خراسان جنوبی با همه ظرفیت‌ها برای خدمت به زائر حضور یافته است

جوینده گفت: مردم خراسان جنوبی در موضوع اربعین به صورت تمام قد و با تمام امکانات و ظرفیت‌ها ورود پیدا کرده‌اند و مانند بازسازی عتبات اتفاقات خوبی را رقم زدند.

وی ادامه‌داد: ما در شهر کاظمین سایتی به نام صحن صاحب الزمان داریم که در آن مردم خراسان جنوبی خدمتگزاری ویژه ای برای زائران معصومین (ع) از خیاطی، تعمیر عینک و موبایل و تأمین تغذیه و … دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی گفت: هر چند هوا به شدت گرم است ولی ما تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران امام موسی بن جعفر (ع) و امام جواد (ع) را داریم.

جوینده اظهار کرد: بسیاری از خادمین زائران در کاظمین از دوماه قبل در این شهر حضور پیدا کرده‌اند تا بتوانند شرایط را برای خدمتگزاری به زوار به درستی و خوبی فراهم کنند.

مسقف کردن شارع صاحب الزمان (عج) کاظمین

وی بیان کرد: در این هوای گرم برای بهبود خدمت به زائر، شارع صاحب الزمان در شهر کاظمین به طول ۴۵۰ متر و عرض ۳۵ متر را مسقف کرده‌ایم که در جای دیگری سابقه ندارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ موکب استان در سایت کاظمین حضور دارند، گفت: فعالان در این موکب ها هر نوع خدمتی از نان، تغذیه و تعمیرات را ارائه می‌دهند.

جوینده ادامه داد: یکی از زیبایی‌های اربعین وحدت اقوام و ادیان و در واقع انسان‌ها است چرا که بسیاری از افراد از شیعه و سنی و مسیحی و …در این مراسم باشکوه حضور پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: ممکن است حتی برخی افراد تعلقات دینی قوی نداشته باشند ولی در هر حال جاذبه اربعین آنان را به مسیر پیاده روی می‌کشاند.

یک اتفاق زیبا در سایت کاظمین

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سایت کاظمین در سال جاری رخ داد حضور عراقی در مواکب ایرانی‌ها برای خدمتگزاری به زائران بود که تجلی وحدت و برادری است.

جوینده یادآور شد: در این کار مشترک زیبا در ساعاتی از روز خادمین ایرانی و در ساعاتی نیز خادمین عراقی در موکب به زائران معصومین (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!