استان بوشهر با کمبود نیروی ماهر روبرو است


استان بوشهر با کمبود نیروی ماهر روبرو است

بوشهر- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: استان بوشهر با کمبود نیروی ماهر روبرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی صبح چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهراظهار داشت: هر کارجوی بوشهری اگر دارای مهارت و فن باشد امکان ندارد بیکار بماند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با کمبود نیروی ماهر روبرو است و نیاز مبرم به پرورش نیروی ماهر و توسعه آموزش‌های مهارت محور در دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه ای داریم.

وی با اشاره به لزوم ارتقا سطح مهارتی در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی افزود: علم در کنار مهارت می‌تواند باعث شکوفایی یک واحد تولیدی شود و دستگاه‌های مختلف باید در امر مهارت آموزی و کارآفرینی توجه ویژه ای داشته باشند.

کشاورزی تاکید کرد: دولت نیز حمایت خود را از بخش خصوصی در رابطه با ایجاد مراکز مختلف فنی و حرفه ای و ارائه آموزش‌های مختلف در این زمینه با توجه به نیاز بازار کار استان انجام دهد.

وی بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه ای تأکید کرد و گفت: نتیجه گسترش آموزش‌های مهارتی می‌تواند در اشتغالزایی تأثیر مثبتی داشته باشد، بنابراین با وجود مشکل بیکاری نیازمند ترویج فرهنگ مهارت آموزی با همت همه دستگاه‌های اجرایی در جامعه هستیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


امام جمعه گناوه: پلیس درپی ارایه خدمت مطلوب به مردم است