مسیری به غیر از توسعه کارآفرینی برای حل مسائل اقتصادی نداریم


مسیری به غیر از توسعه کارآفرینی برای حل مسائل اقتصادی نداریم

کرج- معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسیری به غیر از توسعه کارآفرینی برای حل مسائل اقتصادی نداریم و بدون شک باید این مسیر را با قوت پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کریمی‌بیرانوند ظهر چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزش کارآفرینی در کرج اظهار کرد: مسیری به غیر از توسعه کارآفرینی برای حل مسائل اقتصادی نداریم و بدون شکل باید این مسیر را با قوت پیش ببریم.

وی بیان کرد: همه مسائل چه در سطح کلان اقتصادی و چه در سطح خرد اقتصادی به مسئله کارآفرینی ختم می‌شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ابلاغی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت کار آفرینی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کارآفرینی در ۲ بند آن به توسعه و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و ادبیات کارآفرینی توجه کرده است.

وی با بیان اینکه اگر روحیه کارآفرینی در اجزا و ارکان اقتصاد کشور نباشد به طور قطع هیچ تحول و پیشرفت خاصی صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: بر همین اساس باید به صورت ویژه به مسئله کارآفرینی توجه شود.

کریمی‌بیرانوند با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای توسعه کارآفرینی و گفتمان آن بهره‌گیری از ظرفیت معلمان است، چراکه تنها قشری که با تمام بدنه جامعه ارتباط دارد و روی تربیت آن تأثیر می‌گذارد، جامعه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه کارآفرینی را باید فرایندی مردمی بدانیم، متذکر شد: این امر بیش از اینکه عینی باشد امری ذهنی است و با نفس انسان‌ها سر و کار دارد، بنابراین نباید کارآفرین نخست کارخانه راه بیندازد بلکه ممکن است در عرصه خدمات فعالیت کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در کارخانه نوآوری البرز سرعت گرفت