فقط هفت درصد آب‌های سطحی در استان زنجان مهار شده است


فقط هفت درصد آب‌های سطحی در استان زنجان مهار شده است

زنجان-استاندار زنجان گفت: تا کنون فقط هفت درصد آب‌های سطحی در استان زنجان مهار شده که باید این میزان به بالاترین حد ممکن برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازید از تصفیه خانه‌های آب شرب و فاضلاب شهر زنجان در جمع خبرنگاران، به تکمیل شبکه فاضلاب در شهرهای زنجان و ابهر اشاره کرد و گفت: برای تکمیل شبکه فاضلاب در شهر زنجان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا عملیات اجرایی تکمیل شبکه در سطح شهر در حال انجام است و تا کنون ۶۰ درصد سطح شهر زنجان دارای شبکه فاضلاب است، افزود: طی چند ماه آینده با تکمیل فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان به اندازه ۹۰ درصد جمعیت این شهر ظرفیت تصفیه فاضلاب خواهیم داشت و از این طریق سالانه به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب پساب تولید می‌شود که برای صنعت زنجان کافی است.

استاندار زنجان گفت: در شهر ابهر نیز اجرای پروژه شبکه فاضلاب از طریق جذب سرمایه گذاری در دستور کار است.

افشارچی با بیان اینکه سنجش به طور مستمر از آب سد تهم و هم آب چاه‌های تامین آب شرب شهر انجام می‌شود، تاکید کرد: بررسی و سنجش آب چاه‌های نزدیک مراکزی که نگرانی در مورد آنها بیشتر است، در نوبت‌های بیشتری سنجش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خبری از آلودگی آب شرب در شهر زنجان نیست، تاکید کرد: در حوزه آب در سه بخش راهبرد مشخصی داریم.

استاندار زنجان تصریح کرد: در زمینه آب شرب تلاش بر استحصال آب و مهار آب‌های سطحی است که کارهایی در این زمینه در حال انجام است.

افشارچی گفت: کارشناسان آب و فاضلاب به جای دوره یکساله سنجش فلزات سنگین در آب شرب، این سنجش را به صورت ماهانه و فصلی در استان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مدیریت آب در حوزه کشاورزی، گفت: با توجه به اینکه حجم مصرف آب در این بخش به نسبت شرب و صنعت بسیار بالا است، باید به سمت بهره وری حرکت کنیم و در این مین ما اگر بتوانیم دست کم ۲۰ تا ۳۰ درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کنیم، خیلی کار بزرگی خواهد بود.

استاندار زنجان ادامه داد: تا کنون فقط هفت درصد آب‌های سطحی در استان مهار شده که باید این میزان به بالاترین حد ممکن برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه