65هزار و 500 واحد مسکن ملی در کردستان ساخته می شود


65هزار و 500 واحد مسکن ملی در کردستان ساخته می شود

سنندج- مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: تعهد ساخت مسکن ملی در استان ۶۵ هزار و ۵۰۰ واحد است که از این تعداد ۲۸ هزار واحد خودمالکی و ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر الیاسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تاکنون ۱۵۲ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند و ۷ هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان پول واریز کرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون تعداد ۶ هزار واحد از پروژه‌های مسکن ملی در دست اجراست.

الیاسی کمبود زمین را مهم‌ترین مشکل مسکن ملی عنوان کرد و گفت: در نهضت ملی مسکن نمی‌توان از زمین‌های نوع یک و دو استفاده کرد و این امر بر مشکلات کمبود زمین در استان افزوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: تعهد ساخت مسکن ملی در استان ۶۵ هزار و ۵۰۰ واحد است که از این تعداد ۲۸ هزار واحد خود مالکی و ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی هستند.

الیاسی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد پنج هزار و ۹۳۲ واحد مسکن ملی در دست احداث است و تعداد ۱۱ هزار و ۲۱۲ واحد آماده واگذاری است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر زمین مورد نیاز ۴۰۸ واحد جدید در محله بهاران سنندج برای متقاضیان واجد شرایط تأمین شده است و پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۱۳۴ هکتار زمین در استان برای اجرایی شدن پروژه مسکن ملی مورد نیاز باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

96میلیارد ریال زکات در سنندج جمع‌آوری شد