اهدای اعضای هر بیمار مرگ مغزی جان 8 نفر را نجات می دهد


اهدای اعضای هر بیمار مرگ مغزی جان 8 نفر را نجات می دهد

کاشان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اهدای اعضای هر بیمار مرگ مغزی می تواند جان هشت بیمار نیازمند پیوند را نجات دهد.

به گزارش خبرنگار مهر حامد یزدان پناه عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعضای بدن یک بیمار کاشانی به چند بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید، اظهار داشت: مرحوم سعید زیارتی نیاسر بیمار ۴۵ ساله‌ای بود که بر اثر عارضه سکته قلبی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شد.

وی با بیان اینکه با وجود اقدامات درمانی این فرد دچار مرگ مغزی شد، ابراز داشت: با رضایت و فداکاری خانواده این شهروند کاشانی اعضای بدن آن مرحوم به چند بیمار دیگر زندگی دوباره بخشید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: با تلاش و پیگیری پرسنل و پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه و اکیپ اعزامی از تهران کبد و سایر نسوج قابل پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: هر بیمار مرگ مغزی جان هشت بیمار نیازمند پیوند اعضا را می‌تواند نجات دهد.

یزدان پناه با اشاره به اینکه فرایند اهدای اعضای بیماران مغزی از سال ۱۳۸۷ تا به امروز در کاشان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تا به امروز ۵۰ بیمار در کاشان اهدای عضو شده اند.

وی تاکید کرد: علاوه بر اعضای حیاتی نسوج و بافت نیز برای پیوند به افراد معلول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: داوطلبان برای اهدا عضو می‌توانند با مراجعه به سایت www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سانحه رانندگی در نجف‌آباد 2 کشته و یک مصدوم داشت