سیزدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس برگزار می‌شود


سیزدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس برگزار می‌شود

بیرجند- دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: سیزدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی، هفتم مهر ماه در فردوس برگزار می‌شود.

حبیب حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان داشت: اگرچه سالیانی است شعله‌های آتش به یُمنِ پایداریِ دلاور مردان این سرزمین فرو نشسته است و در سایه پایمردی فرزندان و شکیبایی و همراهی مردم ایران آرامش بر این خاک پاک سایه گسترده است اما رهاورد سال‌های پایداری و نشانه‌های آن بخشی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین است.

وی افزود: با هنر فاخر شاعران و خردمندی اندیشمندان و صاحبان فرهنگ، سال‌های پایداری این ملت هیچگاه رنگ نخواهد باخت و همواره تابناک‌تر خواهد شد و راهنما خواهد بود.

وی تصریح کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای شاعران که نگهبان حقانیت و روشنگری هستند، رسالتی فراتر از دغدغه‌های روزمره است.

حاجی پور ادامه داد: سیزدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی با هدف تبیین مبانی نظری و تعیین شاخص‌ها و معیارهای امروزی شعر دفاع مقدس و مقاومت، تبیین راهکارهای ترویج و گسترش اشعار دفاع مقدس و تمرکززدایی و هویت بخشی به فعالیت شعرای استان و مناطق برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاع مقدس، فعال سازی و تقویت جریان تولید شعر مقاومت در سراسر کشور و تقویت انجمن‌های ادبی در حوزه شعر دفاع مقدس و مقاومت از دیگر اهداف این جشنواره است.

به گفته وی شاعران علاقمند به شرکت در این جشنواره تا یکم مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه سیزدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس پنجشنبه هفتم مهر ماه در فردوس برگزار می‌شود، ادامه داد: داوری آثار این جشنواره را مرتضی حیدری آل کثیر، جعفر عباسی و حسنا محمد زاده بر عهده دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی