بیش از 2 میلیون اهدای خون در کشور انجام شده است


بیش از 2 میلیون اهدای خون در کشور انجام شده است

زنجان-مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: طی سال گذشته بیش از ۲ میلیون اهدای خون در کشور انجام شده و اهدای خون بانوان در ایران زیر ۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی جمالی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره‌کل انتقال خون استان زنجان، در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر وضعیت اهدای خون بسیار مطلوب است.

وی ابراز کرد: خوشبختانه در طول تاریخ انتقال خون چنین ذخایری نداشتیم و اهداکنندگان خون، سرداران گمنام سلامت هستند که بسیار نقش حیاتی در نظام سلامت دارند و همه ملت مدیون آنان هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: طی سال گذشته در استان‌ها اهدای خون بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد داشته است.

جمالی تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ۲ میلیون اهدای خون در کشور انجام شده و طبق بازدیدهای دوره‌ای از مراکز انتقال خون کشور، مرکز انتقال خون استان زنجان از لحاظ کیفیت ارائه خدمات، رعایت استانداردها و زیرساخت‌های موجود بهترین مرکز کشور است.

وی، گفت: فرسودگی تجهیزات در مراکز انتقال خون کشور از جمله مشکلات انتقال خون است و تجهیزات سازمان انتقال خون از ستاد مرکزی تأمین می‌شود و مشابه یکدیگر است اما اکنون به دلیل فرسودگی تجهیزات دچار مشکل شده‌ایم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ابراز داشت: متأسفانه طی سالیان گذشته نتوانستیم تجهیزات را خریداری کنیم و با توجه به افزایش تخت‌های بیمارستانی در کشور، نیاز به خون نیز افزایش پیدا کرد متأسفانه از لحاظ تعداد پرسنل و بودجه سازمان انتقال خون رشدی نداشته است.

جمالی از فعالیت تمام‌وقت مراکز انتقال خون کشور در اربعین حسینی خبر داد و افزود: برخی تیم‌های سیار در برخی نقاط کشور مستقر شدند.

وی یاد آورشد: اهداکنندگان، نذر خون را به روزهای خاص موکول نکنند و سعی کنند در روزهای دیگر نیز به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: زنجان در خصوص نذر خون پیشگام بوده و نظم برقرار شده در آن بی‌نظیر است.

جمالی افزود: اهدای خون در فصل سرما در استان‌های سردسیر، ایام ماه رمضان، عید باستانی نوروز و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، مراجعه به مراکز انتقال خون کشور کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اهدای خون بانوان در ایران زیر ۵ درصد است، گفت: در کشورهای توسعه یافته حدود ۵۰ درصد است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران بیان داشت: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در خصوص شاخص‌های سلامت خون در ایران؛ در حد استانداردهای اروپا و آمریکا بوده و از لحاظ کمی و کیفی بهترین وضعیت اهدای خون را دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان