ثبت بیش از 20 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی


ثبت بیش از 20 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

اراک - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی گفت: ۲۰ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۴۹۳ تردد در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون ثبت شده است.

مهرداد جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات راهداری استان در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه امسال ایمن سازی ویژه در قالب طرح اربعین در محورهای منتهی به پایانه مرزی مهران که محورهای اصلی تردد زائران بوده مثل محور آزاد راه ساوه تهران، ساوه همدان، اراک سلفچگان و توره بروجرد شروع شده و اقدامات شاخصی مثل تعمیر روشنایی راه‌ها، خط کشی، رفع نقاط پرتگاهی، نصب تابلوهای جدید، نصب نیوجرسی و بهره برداری از ۱۱ کیلومتر روشنایی در محور اراک تور بروجرد صورت گرفته است.

وی افزود: در ادامه اجرا طرح اربعین به منظور رفاه زائران بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی به صورت مستمر شروع شده و جلسات متعددی توسط کارگروه استانی و شهرستانی برگزار شده و همچنین ساماندهی و نظافت راهدارخانه‌ها برای اسکان اضطرای در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: از اول شهریور تا به امروز ۱۵ هزار و۳۴۳ مسافر با استفاده از ناوگان جاده‌ای برون شهری اعزام به سمت پایانه‌های مرزی داشتیم که بیشترین تعداد مربوط به پایانه مرزی مهران بوده است.

جهانی با اشاره به آمار ناوگان اعزامی به مرز مهران گفت: ۵۳۶ دستگاه ناوگان اعزام شده که از این تعداد ۴۲۹ دستگاه از مبدا استان مرکزی شامل شهرستان‌های استان و به مقصد مرز مهران ثبت شده است.

وی افزود: از ابتدا شروع این طرح همچنین میز خدمت نیز در پایانه مسافربری شهر اراک و همچنین مسیر بازگشت زائران اراک در پایانه مرزی مهران با حضور مدیرکل راهداری راه اندازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد :۲۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سبک برای تسهیل تردد زائران و موکب ها به استان نیز پیش بینی شده است.

جهانی گفت: در راستای وظایف اجتماعی و فرهنگی نیز پویش همراهان سفر ایمن در کیلومتر ۲۲ محور اراک سلفچگان در محل مجتمع خدمات رفاهی غزل پارک در غالب برنامه‌های آئینی و عاشورایی با هدف ارائه خدمات رفاهی، رفع خستگی مسافران و ایمنی آنها دایر شده است.

وی افزود: استادیو اربعین مرکز مدیریت راهداری استان نیز با شماره تماس ۱۴۱ به صورت شبانه روزی جهت هرگونه اطلاعاتی در خصوص سفر در خدمت زائران است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: آمار تردد از ابتدای شهریورماه سال جاری تاکنون ۲۰ میلیون و۵۱۳ هزار و ۴۹۳ تردد در محورهای مواصلاتی استان توسط ۷۰ دستگاه سامانه تردد شمار آنلاین نصب شده است. در محورهای شریانی استان که ۳ میلیون و۸۲۳ هزار و۳۱۰ دستگاه آن مربوط به ماشین‌های سنگین و ۱۰۵ هزار و۶۴۱ دستگاه هم مربوط به تردد اتوبوس بوده و این در حالی است که در مدت مشابه این میزان ۱۳ میلیون و ۸۳۱ هزار و۵۰۲ دستگاه بوده است.

جهانی در پایان گفت: آمار تردد از محورهای استان در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۸ هزار و۷۳۲ ثبت شده که از این میزان ۱۷۱ هزار و۴۶۱ دستگاه مربوط به کامیون‌های سنگین و ۷ هزار و ۱۲ تردد نیز توسط اتوبوس انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا