آمادگی کامل خراسان جنوبی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها


آمادگی کامل خراسان جنوبی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی کامل با توجه به هماهنگی های انجام شده برای بازگشایی مدارس و دانشگاه های استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر پنج شنبه در شورای آموزش و پرورش استان بیان داشت: با توجه به همه هماهنگی‌های انجام شده مشکلی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها استان وجود ندارد و آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی پست ۴۰۰ کیلو وات برق در سالروز ورود مقام معظم رهبری به نهبندان به زمین زده شد، تصریح کرد: استانداری و فرمانداری‌ها جنبه حاکمیتی دارند و هیچ گاه مجری اجرای طرحی نیستند، بلکه تسهیل کننده و حمایت کننده برای اجرای پروژه‌های هستند.

وی بیان داشت: از حدود یک و نیم ماه قبل جلسات متعددی برای انجام هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه برگزار شد و با توجه به افزایش ورودی‌های دانشگاه‌های خراسان جنوبی، با هم افزایی بین دانشگاه‌ها و وجود فضای مثبت در این خصوص، خوابگاه‌های مورد نیاز تأمین شد.

وی با بیان اینکه فضای بسیار مثبتی در شورای آموزش و پرورش استان وجود دارد، افزود: با برنامه ریزی که در خصوص ۱۲۵ مدرسه استان که در حاشیه جاده‌ها بدون حصار هستند، باید انجام شود، مدارس دارای خطر شدید در این خصوص باید در اولویت قرار گیرند تا طی چند سال مشکل آنها بر طرف شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید پی گیری های لازم را برای اجرای طرح تحول ۲۰۲۰ با استفاده از اعتبارات ملی انجام دهد و از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش هم در این زمینه بهره گرفته شود.

قناعت افزود: در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش باید گزارشی از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای کمک به اجرای طرح تحول ۲۰۲۰ ارائه شود.

به گفته وی اداره کل اتباع خراسان جنوبی هم اطلاعات لازم را برای اجرای طرح سواد آموزی اتباع، باید در اختیار سواد آموزی آموزش و پرورش استان قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان