رتبه تولید فناوری ایران در جهان 60 است


رتبه تولید فناوری ایران در جهان 60 است

ساری- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رتبه تولید علم ایران را در جهان ۱۵ ذکر کرد و گفت: رتبه تولید فناوری کشور در جهان ۶۰ است.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس پناهی ظهر پنجشنبه در گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور در مازندران با اشاره به رتبه ۶۰ کشور ایران در حوزه تولید فناوری در بین ۱۳۲ کشور جهان آن را نامناسب و ریشه در سیاستگذاری‌های غلط گذشته دانست.

وی بر لزوم اصلاح سیاست‌های حوزه علمی و فناوری برای رسیدن به اهداف و برنامه‌ها به تاکید رئیس جمهور بر ضرورت تولید علم اشاره کرد و گفت: نباید شتاب تولید علم در کشور کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ایران رتبه ۱۵ تولید علم در جهان را دارد، ارتقای این وضعیت را نیازمند تدوین چشم اندازهای توسعه ذکر کرد و گفت: در حوزه علم نباید مصرف کننده تولیدات کشورهای دیگر باشد و باید برای ارتقای جایگاه تولید فناوری و رسیدن به خودکفایی در زمینه‌های مختلف از جمله داروی و تجهیزات تلاش کنیم.

پناهی ساماندهی مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت را لازم دانست و گفت: باید مشکلات فراروی این مرامز شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم.

پدرام ابراهیم نژاد معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پارک فناوری سلامت در زمینی به مساحت هفت هکتار در ساری احداث می‌شود، گفت: همچنین برج فناور به عنوان یکی از زیرساخت‌های حوزه فناوری سلامت اجرایی می‌شود و اکنون پیشرفت ۲۰ درصدی دارد.

وی فاصله میان فناوری و تولید علم را از جمله مسائل و مشکلات بیان کرد و گفت: همکاری بین صنایع و دانشگاه‌ها برای ارتقای این وضعیت الزامی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

181 هزار انبار ذخیره کالاها در مازندران شناسایی شد