25 مدرسه حاشیه جاده‌های خراسان جنوبی در خطر جدی قرار دارند


25 مدرسه حاشیه جاده‌های خراسان جنوبی در خطر جدی قرار دارند

بیرجند - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۵ مدرسه از ۱۲۵ مدرسه حاشیه جاده‌های استان با خطر جدی مواجه اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه طیبی ظهر پنج شنبه در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۱۲۵ مدرسه خراسان جنوبی در حاشیه جاده‌ها قرار دارند که از این تعداد ۲۵ مدرسه با خطر جدی مواجه هستند که باید هر چه زودتر اقدام لازم در این باره انجام شود.

وی بیان داشت: سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تخصیص داد که با این مبلغ مشکل چهار مدرسه بر طرف شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش آمادگی خود را برای اختصاص یک سوم هزینه مورد نظر اعلام کرده است و حداقل برای حصارکشی هر مدرسه ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه با پیگیری استاندار سهمیه ۳۴۹ نفری دانشگاه تربیت معلم استان به ۵۰۰ نفر افزایش یافت، ادامه داد: برای سرویس دانش آموزان بازمانده از تحصیل، سرویس روستاهای مرکزی و دانش آموزان استثنایی باید اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

طیبی عنوان داشت: دانش آموزان استثنایی استان که نیاز به سرویس دارند یک هزار و ۵۰۰ نفر هستند که سال گذشته ۲۹۱ میلیون تومان وزارت برای هزینه سرویس آنها پرداخت کرد.

به گفته وی هزینه سرویس آنها را وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته پرداخت می کرده است اما امسال اعلام کرده شهرداری‌ها در راستای حمایت از معلولان برای این منظور اقدام کند.

طیبی از پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای هزینه سرویس همه دانش آموزان نیازمند به سرویس استان در سال گذشته خبر داد.

در این جلسه مصوب شد شهرداری بیرجند سرویس دانش آموزان استثنایی را از اول مهر ماه تأمین کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی