100 کیلومتر از رودخانه های گلستان لایروبی شد


100 کیلومتر از رودخانه های گلستان لایروبی شد

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه سالانه ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان نیازمند لایروبی است، گفت: امسال تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان لایروبی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن حسینی پیش از ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه در گلستان داریم که از این مقدار سالانه ۶۰۰ کیلومتر نیاز به لایروبی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: با افتتاح قرارگاه لایروبی شهید لولایی و با تامین تجهیزات مورد نیاز از سایر استان‌ها امید است امسال در ۵۰۰ کیلومتر عملیات لایروبی اجرایی شود.

وی توضیح داد: ۷۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها در روستاها و شهرهای استان جاری است.

حسینی گفت: طول رودخانه‌ها در جنب تاسیسات زیربنایی و خارج از روستاها و زمین‌های کشاورزی ۸۰۰ کیلومتر و مابقی در خارج از روستاها و در ارتفاعات و مراتع جاری هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است، افزود: با توجه به نیاز لایروبی سالانه استان در ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها، باید هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: رودخانه‌های استان از ارتفاعات با شیب متوسط ۲۰ درصد سرچشمه گرفته و بعد از سپس به دشت با شیب سه در ۱۰ هزار می رسند که به علت سرعت پایین جریان رسوب گذاری اتفاق می‌افتد و در ادامه فرسایش شدید خاک لسی بر اثر رواناب و بارش‌ها و فرسایش شدید خاک در اراضی شیبدار سطح استان به علت شخم زنی در جهت شیب و وجود سازه‌های تقاطعی غیرمتناسب با مقطع رودخانه سبب رسوب گذاری زیاد رودخانه‌های استان می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق