اربعین حسینی معرف اسلام ناب و درمان دردهای جهان است


اربعین حسینی معرف اسلام ناب و درمان دردهای جهان است

ساوه - ساوه امام جمعه ساوه گفت: اربعین حسینی علاوه بر درمان دردهای جهان اسلام، می تواند بهترین و مؤثرترین عامل برای معرفی اسلام حقیقی در جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نمازجمعه ساوه با اشاره به جایگاه زیارت اربعین اظهار کرد: زیارت اربعین از عناصر محوری دین اسلام است، اربعین حسینی و آئین هایی که در آن روز برگزار می‌شود نمایشی بی همتا از شور و شعور اسلامی است که می‌تواند علاوه بر درمان دردهای جهان اسلام، بهترین و مؤثرترین عامل برای معرفی اسلام حقیقی در جهان باشد.

وی افزود: انعکاس گسترده رسانه‌ای آنچه در بیستم ماه صفر در عراق روی خواهد داد. مطمئناً مردم سراسر جهان را متوجه اسلام خواهد کرد. آنان کنجکاو می‌شوند که بدانند این جمعیت عظیم از چه روی در کربلا گرد آمده است؟ آنان بی شک از خود خواهند پرسید که حسین بن علی (ع) کیست که این مردمان، این چنین مشتاقانه برای زیارت مقبره او می‌شتابند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: تحقق این مساله، نیازمند هوشیاری رسانه‌ای در جهان اسلام و پوشش گسترده و صحیح از مراسم با شکوه اربعین حسینی است. هوشیاری که بی تردید زمینه ساز گسترش یافتن سلوک امام حسین (ع) و اسلام ناب محمدی (ص) در جهان خواهد شد و رویکرد رسانه‌های استکبار را که مدتهاست پروژه اسلام هراسی و تعریف واژگون از اسلام را دنبال می‌کنند، بی اثر خواهد کرد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به پیام اربعین حسینی گفت: پیام مهم اربعین حسینی این است که بر اثر تبلیغات شوم دشمن، خاندان اهل بیت را به نام اسیر و امام را به عنوان خروج کننده بر علیه حاکمیت و ولایت به مسلخ بردند و در جامعه آن روز واکنشی اتفاق نیفتاد. تبلیغات شوم و عدم بصیرت موجب شد که مردم از صراط مستقیم منحرف شوند.

وی افزود: امروزه نیز چنین است. اگر مردم دنیا مواظب نباشند و به ویژه مسلمانان جهان بصیرت نداشته و با اسلام ناب محمدی (ص) آشنا نباشند. چنین مصیبت‌هایی ما را تهدید می‌کند، ما امروزه در خارج از مرز و بوم در یک مشکل جدی واقع شده‌ایم و با دلارهای نفتی عربستان اسلام را واژگون و اسلام یزیدی را تبلیغ می‌کنند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: تأثیر این پیاده روی در نجات حقیقی بشریت که همان ظهور امام زمان (عج) است، غیرقابل کتمان است، در روایات اهل تسنن و شیعه آمده است که امام زمان (عج) در آغازین لحظات ظهور ندا دادند آگاه باشید ای جهانیان که حق جد من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: بنابراین امام زمان (عج) با امام حسین (ع) خود را معرفی کردند، بنابراین قبل از ظهور باید همه بشریت از شرق تا غرب عالم امام حسین (ع) را بشناسند و پیاده روی اربعین این سال‌ها، در حقیقت اولین عمل قابل لمس همه مسلمانان محسوب می‌شود که در تعجیل ظهور حضرت حجت (عج) بسیار مؤثر است.

وی افزود: مهم‌ترین دغدغه کلان رهبر انقلاب اسلامی، حرکت به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی است؛ تمدنی که بر پایه «الگوی پیشرفت» بومی اسلامی و ایرانی قابل بنا نهادن است. تعریف ایشان برای پیشرفت تعریفی نوین و غیر از مفهوم «توسعه» است که به‌صورت متعارف مطرح است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: رهبر انقلاب نسخه‌های پیشرفت غربی را برای ساخت تمدن نوین اسلامی کارآمد نمی‌دانند و حتی فراتر از این معتقدند: «نسخه‌های پیشرفت و نسخه‌های غربی و بیگانه، بعضاً حتی خائنانه است». از این رو ایشان در نظام راهبری خود واژه «پیشرفت» را جایگزین «توسعه» کرده‌اند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه تاکنون شش گام برای پیشرفت برداشته‌ایم و در آستانه گام هفتم پیشرفت ایران اسلامی هستیم، گفت: این برنامه شامل، اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و آموزشی، سیاسی و سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی، اداری، حقوقی و قضائی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟