میزبانی عاشقانه و کریمانه مردم عراق در اربعین حسینی ستودنی است


میزبانی عاشقانه و کریمانه مردم عراق در اربعین حسینی ستودنی است

زرندیه - امام جمعه زرندیه گفت: پذیرایی عراقی‌ها از زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده روی اربعین، عاشقانه و کریمانه بود و این حرکت قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه زرندیه اظهار کرد: این روزها دشمنان اسلام و دشمنان وحدت ملت ایران و عراق با رسانه‌های خود می‌کوشند با زیر سوال بردن خدمات کریمانه و عاشقانه ملت عراق به زائرین اربعین حرکت عظیم آخرالزمانی پیاده روی اربعین را تحت الشعاع قرار دهند.

وی افزود: آنچه باعث عصبانیت دشمنان شده دیپلماسی عمومی اربعین است که نه تنها سبب اتحاد شیعیان ایران و عراق شده بلکه عامل وحدت جهان اسلام شده است.

امام جمعه زرندیه تصریح کرد: ترس دشمنان این است که شعار ایران و العراق لایمکن الفراق به شعار الشیعه و السنه لایمکن الفراق تبدیل شود و برای ضربه زدن به این حرکت و پدیده آخرالزمانی می‌کوشند که میزبانی کریمانه ملت عراق را زیر سوال ببرند.

حجت الاسلامی ابراهیمی ضمن تشکر از خدمت‌رسانی مردم عراق به زائران امام حسین (ع) گفت: پذیرایی عراقی‌ها از زائران اربعین حسینی از بصره جنوبی ترین شهر عراق تا حتی شمالی ترین شهر این کشور در مسیر زائرین اربعین عاشقانه و کریمانه بود و این حرکت قابل تقدیراست.

وی افزود: خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در عراق مردمی است، عراقی‌ها نه تنها خود را منت دار زائرین نمی‌دانند بلکه منت پذیر و ممنون از زائرین هستند. آنها معتقدند رزق یک ساله خود را از اربعین و به برکت قدوم زائرین امام حسین (ع) می‌گیرند.

امام جمعه زرندیه تصریح کرد: آنچه امسال زیبا جلوه کرد اظهار دلتنگی موکب داران عراقی پس از دو سال فراق زائرین ایرانی بود که به علت شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاد. عراقی‌ها آنچنان معتقدانه و عاشقانه پذیرای زائرین اربعین هستند و از زوار سیدالشهدا می‌خواهند حتی اگر شده با نوشیدن یک قطره آب یا خوردن یک لقمه نان افتخار خدمتگزاری را به آنها بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی