پیاده‌روی اربعین نام و یاد امام حسین(ع) را جهانی کرده است


پیاده‌روی اربعین نام و یاد امام حسین(ع) را جهانی کرده است

ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیاده روی اربعین حرکت عظیمی بوده که نام و یاد امام حسین(ع) را جهانی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با اشاره به اجتماع عظیم و ۲۰ میلیونی پیاده رویی اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده رویی اربعین حرکت عظیمی که نام و یاد امام حسین (ع) را جهانی کرده است.

وی ادامه داد: این اجتماع عظیم از معجزه‌های امام حسین (ع) است که در آستانه اربعین اقشار مختلف از اقصی نقاط دنیا در کنار قبر امام حسین گردهم می آیند و این امر یک مسئله قابل تأملی و از اعجازهای امام سوم شیعیان بشمار می‌رود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه جمعیت میلیونی زوار اربعین حسینی تعجب جهان را برانگیخته است، عنوان کرد: اربعین نشان داد که نهضت حسینی در جهان فراگیر شده است.

وی ادامه داد: اینکه جمعیت میلیونی در گرمای بیش از ۵۰ درجه و با امکانات ساده در مرقد مطهر امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند تا ارادت خود را به ائمه اطهار نشان دهند، یک رخداد بی نظیر است.

امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها توسط کمیته امداد اظهار کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها یک قدم خیری است که بواسطه این جشن دانش آموزان نیازمند با مشارکت مردمی آبرومندانه سال تحصیلی جدید را شروع کنند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و تاکید دین اسلام بر این امر تصریح کرد: هزینه کردن در راه خیر به خصوص تعلیم و تربیت امری مقدس است و ضروری است مردم در این راستا مشارکت کنند.

وی با اشاره به درگذشت ملکه انگلیس با گریزی به تاریخ انگلیس، قدرت و دیکتاتوری در این کشور گفت: آنها همواره فریاد آزادی سر می‌دهند در حالی که پادشاه تصمیم گیرنده نهایی است و حتی بالاترین مقام مذهبی را نیز پادشاه یا ملکه انتخاب می‌کند و هیچکس به اندازه این مقام صاحب قدرت نیست.

امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان اینکه ولی فقیه در ایران اسلامی با زندگی ساده و به دور از تجملات در رأس امور قرار دارد در حالی که ملکه انگلیس صاحب اموال و جواهرات فراوانی است که برای خاکسپاری او مبالغ هنگفتی هزینه شده است، اظهار کرد: همواره غرب با تبلیغات منفی علیه کشورهای اسلامی در تلاش است اروپا و غرب را غرق در آزادی نشان دهد و ایران اسلامی را عقب مانده که مردم آن از آزادی بی بهره هستند، معرفی کند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسط مقام معظم رهبری گفت: نمایندگان مجلس باید با مطالعه و تلاش، سیاست‌های رهبری را در رأس امور خود قرار دهند. همچنین مجلس و نمایندگان نیز باید بیش از گذشته فعال شود و بر اساس سیاست‌های رهبری در راستای رفع مشکلات کشور تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم 25 بازیگر فوت شده در قرن جدید ! + عکس ها و سرنوشت های تلخ