اربعین حسینی بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی است


اربعین حسینی بازتولید گفتمان انقلاب اسلامی است

جعفرآباد- امام جمعه موقت جعفرآباد گفت: مؤلفه‌های اربعین حسینی منطبق با مصادیق گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد قربانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر جعفرآباد اظهار کرد: ظلم‌ستیزی، عزت و آزادگی، احیای هویت و اقتدار و وحدت مسلمانان از جمله شعارهای انقلاب اسلامی است که ۴۰ سال پیش موج تازه‌ای در منطقه و جهان آفرید و اینک اربعین تبدیل به بستر تازه‌ای برای بازتولید همان شعارها شده است.

وی با اشاره به اینکه معجزه محافل حسینی وهابی‌ها را به کما برده است، تصریح کرد: همایش عظیم اربعین حسینی با شرکت میلیون‌ها امت مسلمان از تمام نقاط جهان آن هم با پای پیاده خود بیانگر عظمت دین مبین اسلام است.

امام جمعه موقت جعفرآباد گفت: امام حسین (ع) خود چراغ هدایت است و نور پرتو امام حسین (ع) انقلاب اسلامی را نیز فراگیر کرده و بیداری اسلامی در جهان در حال گسترش است به طوری که هر ساله بر جمعیت زائران آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) در اربعین حسینی افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام قربانی با تاکید بر اینکه در بیان نهضت عاشورا ما باید متحدالکمه باشیم، افزود: زائران حسینی از هر کشور، هر ملیت، هر نژاد و قومیتی همه زیر پرچم توحید و لااله‌الاالله و محمدالرسول‌الله هستند و به خاندان عصمت و طهارت علاقه دارند و همین حب الحسین محور اجتماع ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زائرانی که در مسیر پیاده‌روی اربعین حرکت کردند، توجه کنند این حرکت بی‌نظیر امروزه به نام اسلام و تشیع شناخته می‌شود بنابراین سعی کنیم که شئونات اخلاقی را که اسلام خواسته حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام قربانی اضافه کرد: عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی حاصل اتاق فکر دشمنان اسلام بوده و بی‌هویتی جوانان و بازی با اخلاق اسلامی از این توطئه نیز خطرنانک‌تر است و باید دستگاه‌های مربوطه در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند.

امام جمعه موقت جعفرآباد با بیان اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت و منابع بسیار زیاد خدادادی است، بیان کرد: باید با دلسوزی و احساس مسئولیت راه توسعه کشور و پیشرفت در بخش‌های مختلف را هموار کرد و این مهم با همکاری مردم و دستگاه‌های مختلف قابل تحقق است.




نمایشگاه کاریکاتور در خلخال