اربعین محور اتصال مردم است/ مکتب امام حسین(ع) فراموش نمی‌شود


اربعین محور اتصال مردم است/ مکتب امام حسین(ع) فراموش نمی‌شود

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: اربعین محور اتصال مردم و ملیت‌های مختلف است به طوری که حتی از مذاهب و ادیان دیگر نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: رفتن به زیارت امام حسین (ع) به خصوص در اربعین نقشه دشمنان با نیت فراموشی مکتب امام حسین (ع) را خنثی می‌کند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: قصه اربعین حسینی یک محور دارد که آن نیز حب امام حسین (ع) بوده است و این محبت در دل انسان‌های پاک قرار دارد.

وی افزود: در واقع این محبت مایه وحدت، الفت و برادری است که مردم از ملیت‌های مختلف در اربعین حضور می‌یابند.

حجت الاسلام نوری با بیان این که برخی در پی برجسته کردن کمبودهای احتمالی اربعین هستند، گفت: اربعین محور اتصال مردم و ملیت‌های مختلف است و حتی از مذاهب و ادیان دیگر نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ستاد استقبال از زائران امام رضا (ع) در خراسان شمالی تشکیل شده است، بیان کرد: مشتاقان پابوس امام هشتم بعد از اربعین از این استان پیاده روی می‌کنند و هیأت‌ها، مردم، متولیان مساجد و مسؤولان باید به این زائران امداد رسانی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی در ادامه به مصوبات سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب منطقه سرانی به شهرهای استان و انتقال آب چاه‌های اطراف بجنورد به مرکز استان از تصمیمات خوبی بود که در سفر رئیس جمهور مصوب شد.

وی عنوان کرد: مشکلات حوزه آب باید با حساسیت‌های بیشتری پیگیری شود تا با بحران آب شرب در سال‌های آینده مواجه نشویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه