قدم هایی به یاد شهدا در مسیر اربعین/عراقی ها سنگ تمام گذاشتند


قدم هایی به یاد شهدا در مسیر اربعین/عراقی ها سنگ تمام گذاشتند

بیرجند- دبیر جامعه ایمانی مشعر در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مسیر کربلا زائران قدم هایی را به نیابت از شهدا برداشتند، گفت: برخلاف شایعات، عراقی ها در مهمان نوازی سنگ تمام گذاشتند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قدم‌های در مسیر پیاده روی اربعین این روزها به مقصد رسیده و زائران سید الشهدا (ع) با چشمانی خیس از اشک شوق در حرم یار، اربعین سید و سالار شهیدان را به عزا نشسته‌اند.

حال و هوای پیاده روی اربعین بسیار شنیدنی است و شنیدن آنچه بر زائران در این مسیر گذشته درس‌های زیادی به همراه دارد.

از محبت و دوستی بین دو ملت ایران و عراق، یاد شهدای جبهه مقاومت، صبوری در برابر تحمل رنج‌ها و سختی‌های در مسیر، تجلی محب قلبی مردم به خاندان اهل بیت (ع) و.. از جمله درس‌ها و آموزه‌های این روزها در موکب‌های خدمت رسانی به زائران است که باید در سایر روزها نیز در زندگی‌ها جاری باشد

هاشم صلاحی دبیر جامعه ایمانی مشعر در خراسان جنوبی که اکنون در شهر کربلا قرار دارد در گفت و گویی زنده با مهر اظهار کرد: در موکب هایی که این روزها به عزاداران و زائران سید الشهدا خدمت رسانی می‌کنند، همه نوع خدمتی را می‌توان مشاهده کرد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در موکب نایب الشهید که به همت کانون همبستگی فرزندان شاهد خراسان جنوبی برپا شده است هر نوع کمک و خدمتی از خیاطی، تعمیر موبایل و تعمیر کوله پشتی و.. انجام شد.

اشاره‌ای به شایعات در فضای مجازی پیرامون کمبود امکانات

دبیر جامعه ایمانی مشعر در خراسان جنوبی ادامه داد: در فضای مجازی طی چند روز گذشته حرف از کمبود امکانات و آب بهداشتی در کربلا و کشور عراق بود در حالی که عراقی‌ها در مهمان نوازی ها سنگ تمام گذاشتند.

صلاحی گفت: ما حتی از یک عمود نکردیم مگر اینکه آب و غذا و امکاتات به اندازه در آنجا وجود داشت.

وی با اشاره به همبستگی در موکب ها حول محور امام حسین (ع) بیان کرد: کسانی که این روزها در موکب ها به مردم عزادار و زائران خدمت رسانی می‌کنند شب و روز نمی‌شناسند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر در خراسان جنوبی گفت: دوستان موکب داری را می‌شناسم که شاید یک شبانه روز به هیچ وجه استراحت نکرده‌اند و از خواب و استراحت خود برای رفاه زائر گذشتند.

به یاد رنج‌های خاندان اهل بیت (ع)

صلاحی در زمینه حال و هوای زوّار ادامه داد: در هر حال مسیر پیاده روزی بدون سختی نیست اما زائران وقتی پاهای آبله شده خود را می‌بینند به یاد رنج‌های خاندان اهل بیت (ع) و حضرت رقیه (س) می‌افتند.

وی گفت: گوشه گوشه این مسیر یادآور کاروانی است که در همین مسیر عبور کرد و رنج‌ها متحمل شد.

دبیر جامعه ایمانی مشعر در خراسان جنوبی اظهار کرد: البته شرایط ما به هیج وجه با آنچه بر کاروان اسرای کربلا گذشت قابل قیاس نیست چرا که اینجا زائر حرمت دارد و نهایت تلاش برای کاهش رنج و سختی اوست.

صلاحی با اشاره به مردمی بودن رویداد عظیم اربعین بیان کرد: اربعین در مسیر شکل گیری تمدن اسلامی یک راهبرد است و از این جهت نیز اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی با تأکید بر اینکه در شکل گیری تمدن اسلامی به شیوه اربعینی خدمت کردن و اربعینی زندگی کردن نیاز داریم، ادامه داد: پیاده روی اربعین در واقع یکی از ثمرات خون شهدا است و از این جهت باید یاد و خاطره آنان را نیز زنده نگه داریم.

دبیر جامعه ایمانی مشعر در خراسان جنوبی یادآور شد: در این روزها که بسیاری کامشان از زیارت اربعین شیرین است یاد و خاطر دو هزار شهید خراسان جنوبی را زنده نگه می‌داریم و قدم‌هایی را نیز به نیابت از آنان برداشتیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی