جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام نباید به معیشت مردم گره زده شود


جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام نباید به معیشت مردم گره زده شود

کرمانشاه- مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات بهداشتی کشتارغیرمجاز، گفت: جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام نباید به معیشت مردم گره زده شود.

علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر به متولیان چند دستگاه در امر کشتار غیرمجاز دام اشاره و اظهار کرد: در روند جلوگیری از این فعالیت علاوه بر ادارات دامپزشکی دستگاه‌های اجرایی در استان کرمانشاه متولی هستند که در صورت همکاری همه این دستگاه‌ها می‌توان از کشتارهای غیر مجاز جلوگیری کرد.

وی افزود: با توجه به روند دیرینه متخلفین در کشتار غیرمجاز یکی از مشکلات بارز در هنگام ورود به این مسئله پیوند و پیوست‌هایی است با معیشت مردم می‌دهند در حالی که این امر نباید به گسترش این تخلف دامن بزند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کشتارهای غیر مجاز آفت مناطق کوهستانی و زاگرس نشین است، تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مؤثر در کشتارهای غیر مجاز در خارج از کشتارگاه‌ها بحث فرهنگی حاکم بر این منطقه است که در استان کرمانشاه به دلایل مختلف با شدت بیشتری در برخی از نواحی به چشم می‌خورد.

حیدری با اشاره به اینکه برخورد با کشتار غیرمجاز باید اولویت استان کرمانشاه باشد، خاطر نشان کرد: همکاری دستگاه‌های متولی و همچنین اولویت مندی مقابله با این نوع کشتار تنها راه برچیده شدن آنها است و تا زمانی که این مسئله به مطالبه تبدیل نشود باید شاهد استمرار کشتار غیرمجاز در استان کرمانشاه بود.

وی ادامه‌داد: امروز کشتار غیرمجاز دام در قسمت‌های مختلف استان کرمانشاه به معضل فرهنگی و بهداشتی تبدیل شده که عمل به شرح وظایف تمامی دستگاه‌های مرتبط عامل اصلی در جلوگیری از این تخلف خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر کلانشهر بودن کرمانشاه و لزوم رعایت شرایط مربوط به یک کلانشهر، عنوان کرد: امروز می‌بینیم که دام به عنوان یک ابزار مورد سو استفاده افراد متخلف قرار گرفته و در بسیاری از مناطق حاشیه شهر شاهد نگهداری دام در منازل هستیم.

حیدری متذکر شد: باید دسترسی افراد متخلف در امر کشتار غیرمجاز به دام را سخت کرده به گونه‌ای که اجازه نگهدار دام و کشتار از آنها سلب شود و این تنها از طریق اجرا قوانین به دور از هرگونه ملاحظه و بر حسب وظایفی که برای هریک از ارگان‌ها تعریف شده میسر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید