رویداد کارآفرینی «توج» در بوشهر برگزار می‌شود


رویداد کارآفرینی «توج» در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از برگزاری رویداد کارآفرینی «توج» با موضوع «کسب و کار حوزه دوخت، پوشاک و صنایع وابسته» به مدت ۱۸ روز در پاییز سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا میری عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران‬ اظهار‬ داشت: ‬ یکی از فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد آموزش و شناسایی ایده‌های کارآفرینی مددجویان تحت حمایت این نهاد است‬

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در این راستا، با تعامل با مرکز آموزش علمی ‏-کاربردی اتاق اصناف استان بوشهر و کمیته امداد استان این موضوع در قالب یک رویداد کارآفرینی برگزار خواهد شد.

وی گفت: این رویداد برای بیش از ۲۵۰ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال، مددجویان مستعد، دانشجویان و فارغ التحصیلان با موضوع «کسب و کار حوزه دوخت، پوشاک و صنایع وابسته» به صورت نیمه حضوری برنامه ریزی شده است.

شناسایی ایده‌های خلاقانه

میری با بیان اینکه هدف از برگزاری رویداد با موضوع فوق فراوانی درخواست‌های مددجویان و زنان سرپرست خانوار در زمینه خیاطی و تولید پوشاک بوده است بیان کرد: نام این رویداد کارآفرینی «توج» برگرفته از نام یک شهر پر آوازه که در روزگار پیش از اسلام و تا سده‌های نخست گسترش اسلام، در دشتستان استان بوشهر بسیار پر رونق بوده است و عمده شهرت این شهر به دلیل صادرات پارچه‌های نفیسی بوده است که در آنجا تولید می شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: فرایند اجرایی این رویداد شامل پیش رویداد و کارگاه‌های ترویجی که به مدت ۱۸ روز در ۹ کارگاه که دو کارگاه به صورت حضوری و هفت کارگاه دیگر به صورت غیرحضوری توسط اساتید مجرب دانشگاه بمنظور آشنایی شرکت کنندگان با کسب و کار برگزار خواهد شد.

میری بیان کرد: بمنظور تمرکز و پرورش ایده تیم‌ها، منتورینگ و مشاوره‌های لازم به تیم‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری برنامه ریزی شده است.

وی افزود: بخش اصلی رویداد که همان ارائه ایده‌ها توسط تیم‌ها و داوری آنها می‌باشد در روز ۱۸ آبان ماه سال جاری به صورت حضوری در مرکز آموزش علمی کاربردی اتاق اصناف استان بوشهر پیش بینی شده است.

تبدیل ایده‌ها به کسب و کار

وی‬ تصریح‬ کرد: بمنظور تقدیر از تیم‌های برتر و اختتامیه این رویداد برنامه‌ای در روز یکشنبه ۲۵ مهرماه سال جاری با حضور مدیران دو دستگاه و تیم‌های برتر پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان شد: جهت تقدیر از تیم‌های برتر جوایز نقدی در نظر گرفته شده است که به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب مبلغ ۴۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال در قالب کارت هدیه در جلسه اختتامیه به تیم‌های برتر اهدا خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: شناسایی ایده‌های خلاقانه ابتدای کار است و جهت تبدیل شدن این ایده‌ها به کسب و کار، خدمات ۹ گانه ای توسط امداد و همچنین معرفی به سازمان‌های متولی از جمله مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس، بنیاد نخبگان استان، پارک علم و فناوری خلج فارس بوشهر، مرکز نوآوری مرکز علمی و کاربردی اتاق اصناف و… جهت حمایت از ایده‌ها صورت می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی