نویسندگان و شعرای خارگ سرمایه‌های فرهنگی این جزیره هستند


نویسندگان و شعرای خارگ سرمایه‌های فرهنگی این جزیره هستند

بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: نویسندگان و شعرای خارگ سرمایه‌های فرهنگی این جزیره هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله علی‌پور عصر یکشنبه در نشست با فعالان فرهنگی اظهار داشت: ادبیات فارسی، تاریخی چند هزار ساله دارد و ملت ایران یکی از اندک جوامعی بوده که بیشترین انس و الفت را با ادبیات داشته است.

وی اضافه کرد: ادبیاتِ هر دوره، مانند تکه‌ای از یک پازل عمل می‌کند که وقتی در کنار دیگر اسناد تاریخی قرار می‌گیرد، به ترسیم فضای فرهنگی و اجتماعیِ آن برهه از تاریخ منجر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: در طول تاریخ ادبیات فارسی نقش مهمی در جهت گیری اجتماعی مردم داشته است و این بعد فرهنگی را می‌توان از جمله محاسن برجسته ی ادبیات غنی فارسی برشمرد.

علی پور افزود: شعر و ادب فارسی نیز همواره از مسائل روز زمانه خود تأثیر می‌پذیرفت واین پیوند عمیق بین مردم و نثر و شعر فارسی گونه‌ای شگرف از تکامل معنوی یک جامعه است چراکه نویسندگان و شاعران از نخبگان یک ملت به شمار می آیند و آثار آنها یکی از ملاک‌های غنای فرهنگی، اجتماعی جوامع است.

رئیس شورای شهر خارگ ادامه داد: جزیره خارگ نیز در طول تاریخ ادبیات ژرف و نویسندگان ارزشمندی دارد که به نثر و نشر وقایع مهم تاریخی، تشریح موقعیت جغرافیایی خارگ، افسانه‌ها، داستان‌های کوتاه واقعی، زندگی نامه شهدا و اشعار بومی پرداخته اند.

علی پور گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که نویسندگان و شعرا همواره جز مهمی از فرهیختگان جامعه ایران بوده اند و قطعاً رهنمودهای آنان در قالب مشورت و انتقاد همواره سازنده است و با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این اصل که ««مسولان باید نخبگان کشور را تشویق نمایند.»، مجموعه شورای شهر خارگ نیز امیدوار است به صورت مستمر از ذوق و هنر این بزرگان ادبیات ایران بهرمند گردد.

رئیس شورای شهر خارگ ضمن بزرگداشت شعر و ادب پارسی و سالروز درگذشت استاد شهریار با بیان یکی از اشعار استاد شهریار سخن خود را به پایان رساند؛ چشم ما در پی خوبان جهان خواهد بود تا جهان باقی و آئین محبت باقی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی