امضای 26 تفاهمنامه بین منابع طبیعی و ادارات غرب مازندران


امضای 26 تفاهمنامه بین منابع طبیعی و ادارات غرب مازندران

نوشهر- سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از امضای ۲۶ تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی ، نظامی و مراکز دانشگاهی و غیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود ملکی با اشاره به امضای ۲۶ تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف از امضای ازعقد ا تفاهم نامه همکاری میان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران خبر داد و گفت: با هدف شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات بالقوه و بالفعل دستگاه‌ها در راستای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و شناسایی بستر همکاری و رشد و تعالی روستاها تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران امضا شد.

ملکی گفت: تقویت حس مسئولیت و مشارکت پذیری جوامع روستایی هدف در حفاظت و توسعه منابع طبیعی، ارتقا آگاهی و توانمندسازی شوراها و دهیاران و جوامع محلی و استفاده از ظرفیت آنها به عنوان مدیران بحران در موضوعات حریق و سیل از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

وی با تاکید بر ارتقا آگاهی و توانمندسازی شوراها و دهیاران و جوامع محلی ادامه داد تقویت توسعه و بکارگیری امکانات وسایل و تجهیزات در جهت جلوگیری از بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی با ارائه آموزش‌های جامع مرتبط از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

ملکی با اشاره به اینکه برای حفاظت بهتر از عرصه‌های منابع طبیعی بایستی به سمت مشارکت با مردم و دهیاران و شوراهای اسلامی حرکت کنیم اظهار داشت: مردم و دهیاران و شوراهای اسلامی منطقه می‌توانند در مقابله با حوادث سریع‌تر عمل کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بستر سازی در زمینه جلب مشارکت روستاییان برای ایجاد تشکل و تعاونی‌های منابع طبیعی به منظور بهره‌مندی از ظرفیت بند ب ماده ۲۹ از طریق دهیاری‌ها و شوراها از اقدامات اداره کل در این تفاهم نامه است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران تصریح کرد تهیه و تأمین نهال مورد نیاز برای توسعۀ فضای سبز و زراعت چوب در راستای پویش‌های نهال کاری در روستاها همکاری و تسریع در بررسی طرح‌های ایجاد بوستان‌های روستایی، صدور کارت همیاران طبیعت و تحویل آن در بین گروه‌های هدف از جمله دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و ارائۀ آموزش‌های توجیهی به دهیاران و اعضای شورای اسلامی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و پیشگیری، مهار و اطفا حریق از جمله تعهدات این اداره کل در این تفاهم نامه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟