بازار سیب آذربایجان غربی در زمان برداشت مدیریت شود


بازار سیب آذربایجان غربی در زمان برداشت مدیریت شود

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به آغاز برداشت سیب از باغات استان بازار این محصول در زمان برداشت باید مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در بازدید از واحدهای تولیدی در استان، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای ایام برداشت سیب، گفت: باید دست دلال‌ها در بازار سیب قطع شود تا کشاورز بتواند بدون واسطه سیب صنعتی خود را به کارخانه تحویل دهد.

وی کشت جایگزین محصولات پرآب بر را نیز یکی از برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه در حوضه آبریز این دریاچه عنوان کرده و ادامه داد: گیاهان دارویی کم آب بر علاوه بر مصرف کم آب، درآمد خوبی نیز برای بهره برداران دارد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود صدها نوع گیاه دارویی در طبیعت استان، بر لزوم استفاده اقتصادی از این ظرفیت تاکید کرده و گفت: حرکت به سمت فرآوری گیاهان دارویی یک ضرورت است.

معتمدیان خاطرنشان کرد: حمایت از کشت گیاهان دارویی به ویژه محصولات کم‌آب‌بر و همچنین فرآوری این اقلام در دستور کار جدی مدیریت ارشد آذربایجان غربی قرار دارد.

وی با تاکید بر اختصاص اعتبار ویژه برای توسعه فرآوری محصولات و گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: در این خصوص باید شاهد هم افزایی نهادهایی نظیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باشیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به صادرات محور بودن این محصولات در کنار مصرف داخلی اظهار کرد: زعفران جز گیاهانی است که در استان کشت می‌شود و پردرآمد بوده و می‌توان در این خصوص، سرمایه گذاری کرد.

وی در ادامه یادآور شد: این امر به نفع تولیدکننده و کشاورز است و از نظر درآمدی برای هر ۲ بخش سودآور خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟