خوزستان می تواند پایتخت اقتصادی ایران باشد


خوزستان می تواند پایتخت اقتصادی ایران باشد

اهواز - معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: خوزستان با وجود منابع عظیم نفت، گاز، تأسیسات فولادی، اراضی کشاورزی و... می تواند پایتخت اقتصادی ایران باشد.

رضا فتوحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوزستان ویژگی‌های منحصر به فرد و بی نظیری در حوزه اقتصادی دارد که در کمتر استانی از کشور این منابع پیدا می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان در حوزه نفت و گاز دارای رتبه اول کشور است، افزود: این استان دارای ظرفیت ایجاد پالایشگاه، پتروپالایشگاه و پتروشیمی‌های متعدد دیگری برای توسعه بیشتر و اشتغالزایی پایدار است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر یکی از ویژگی‌های خاص خوزستان است که دسترسی به آب‌های آزاد و بین‌المللی به عنوان یکی از بازوهای کشور یاد می‌شود.

فتوحی با اشاره به اینکه خوزستان در تولید آهن و فولاد رتبه دوم کشور است، گفت: سرمایه گذاری در برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های فولادی در خوزستان علاوه بر توسعه اقتصادی کشور نیز زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: در کنار مزارع وسیع کشت و صنعت‌های نیشکر و غیرنیشکری نیز وجود واحدهای تولید و کاغذسازی، نئوپان و فیبر فشرده، خوراک دام، الکل سازی و تولید سرکه و قارچ از باگاس نیشکر یکی دیگر ظرفیت‌های بزرگ خوزستان برای تبدیل شدن این استان به پایتخت اقتصادی کشور است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: خوزستان با وجود رودخانه‌های پر آب کارون، دز، کرخه، زهره، جراحی و مارون به میزان یک سوم آب‌های شیرین کشور را در خود جای داده است.

فتوحی اضافه کرد: وجود رودخانه‌های پر آب در این استان، یک امتیاز بزرگ برای تحصیل برق، توسعه کشاورزی، شیلات، پرورش ماهی و جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود که می‌تواند در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی مؤثر باشد.

وی تاکید کرد: همجوار بودن خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس و داشتن مرزهای آبی و زمینی نیز سبب جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه کشاورزی و صنعتی می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده خرما در کشور و با تولید ۱۲٠ هزار تُن در سال علاوه بر اینکه ارزآوری بسیاری برای کشور دارد در افزایش صادرات و ترغیب سرمایه گذاران خارجی مؤثر باشد.

فتوحی گفت: این استان با داشتن آثار تاریخی بسیار و با قدمت ۱٠ هزار سال قبل از میلاد مسیح (ع) در زمینه گردشگری ظرفیت‌های متعددی دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای تخلیه پساب‌های نفتی در کانال آب غیزانیه چیست؟